اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس گیلان خبر داد

کاهش 9 درصدی تصادفات فوتی گیلان

رئیس پلیس گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود ورود 20 میلیون گردشگر در گیلان، تصادفات فوتی درون و برون‌شهری این استان 9 درصد کاهش داشته است.

کاهش 9 درصدی تصادفات فوتی گیلان

ابراهیم قائدرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته ناجا، امنیت را یکی از ارکان مهم در جوامع مدرن امروزی مردم دانست.

وی میزان مشارکت مردم را موجب انسجام اجتماعی و ایجاد نظم در جامعه خواند و اظهار کرد: مردم بستر تعاملات، روابط اجتماعی و کانون اصلی مفهوم سرمایه اجتماعی هستند.

فرمانده انتظامی گیلان، رسیدن به حکومت مردم‌سالار دینی را مستلزم وجود جامعه‌ای خواند که مردم آن علاوه بر بینش اجتماعی به حقوق و تکالیف شهروندی خود واقف باشند.

وی برنامه‌های امسال هفته ناجا را با شعار «اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآمدی» ذکر کرد و یادآور شد: طبق این شعار پلیس باید با روزآمدی فضا را برای مدیریت منظم، مقتدر، مدرن، در محیط امنیتی فراهم کرد.

به گفته قائدرحمتی، حمایت مردم از پلیس موجب برطرف شدن مشکلات امنیتی، کاهش جرایم، مشروعیت و اقتدار پلیس در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گیلان استانی گردشگری است، تصریح کرد: طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، از ابتدای امسال تاکنون 20 میلیون نفر گردشگر وارد این استان شدند و با این وجود تصادفات فوتی درون شهری 17 درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 7 درصد تصادفات فوتی برون‌شهری کاهش داشته و در مجموع تصادفات فوتی درون و برون‌شهری گیلان به طور میانگین 9 درصد کاهش یافته است.

وی از اجرای بالغ بر 60 عنوان برنامه در هفته نیروی انتظامی گیلان خبر داد و متذکر شد: روزانه 10 عنوان برنامه در هفته نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

قائدرحمتی هفته نیروی انتظامی را فرصتی برای افزایش تعامل پلیس با مردم دانست و خاطرنشان کرد: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، پلیس در جمهوری اسلامی ایران دانش‌بنیان، فناور و هوشمند است.

وی بهره‌گیری از حداکثر اعتماد و مشارکت مردم در تأمین امنیت و آرامش و تقویت دانش علمی، بنیادی نیروی انسانی پلیس و... را از امتیازهای پلیس ایران برشمرد.

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول