اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان اعلام کرد

افزایش 23 درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی در کردستان

رئیس پلیس راه کردستان از افزایش 23 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات برون‌شهری در 6 ماهه امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 23 درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: به دنبال حوادثی که برای اتوبوس‌های بین‌شهری در کشور پیش آمد، بحث کنترل آن‌ها به صورتی ویژه در دستور کار پلیس راه قرار گرفته است به طوری که تیم‌هایی نیز برای کنترل بیشتر اتوبوس‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال شده‌اند.

به گفته رئیس پلیس راه کردستان، برای کنترل اتوبوس‌ها و جلوگیری از بروز تصادفات اقداماتی از قبیل آموزش مدیران شرکت‌های مسافرتی و کنترل سلامت جسمی و روحی رانندگان انجام می‌شود.

نادری خاطرنشان کرد: انجام تست‌های الکل و مواد مخدر به صورت مستمر و روزانه از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری یکی دیگر از اقدامات پلیس راه استان برای جلوگیری از وقوع تصادفات است.

وی یادآور شد: تاکنون مدارک چندین راننده به دلیل مثبت بودن آزمایشات آن‌ها در بحث مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی اخذ شده است و برای مدت 6 ماه از رانندگی محروم شده‌اند.

نادری افزود: همکاری بین پلیس راه، حمل و نقل و پایانه و نیز انجمن صنفی رانندگان استان مطلوب است و همین موضوع موجب جلوگیری از وقوع تصادفات اتوبوس‌ها در یک سال گذشته شده است.

رئیس پلیس راه کردستان تصریح کرد: هر چند 99 درصد از اتوبوس‌های مسافربری کردستان کمتر از 5 سال عمر دارند اما برای کنترل فنی آن‌ها 2 نفر از بازنشستگان راهور در پایانه‌های حمل و نقل به کارگیری شده‌اند.

وی در ادامه از افزایش 24 درصدی برخوردهای پلیس راه با تخلفات در جاده‌های استان خبر داد و گفت: در بحث سبقت‌های غیرمجاز 19 درصد، انحراف به چپ 34 درصد و سرعت غیرمجاز 23 درصد افزایش برخورد داشته‌ایم.

نادری همچنین از ضبط 18 فقره گواهینامه به دلیل انجام حرکات مخاطره‌آمیز، 37 جلد به دلیل مصرف مواد مخدر و 101 جلد به دلیل داشتن نمره منفی حدنصاب در سال‌جاری در کردستان خبر داد.

رئیس پلیس راه کردستان در پایان گفت: جاده‌های فرعی و روستایی هم بر اساس میزان تردد و تصادفات آن‌ها توسط تیم‌های ضربتی و به صورت مقطعی پوشش داده می‌شود.

انتهای پیام/79001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول