اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر تسهیلات سفر بابلسر:

شهرهای شمالی در زیرساخت‌های دینی ضعیف عمل می‌کنند

دبیر تسهیلات سفر بابلسر گفت: شهرهای شمالی کشور در بحث زیرساخت مسائل دینی بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

شهرهای شمالی در زیرساخت‌های دینی ضعیف عمل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، سیدجواد میرقاسم‌پور در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: طول نوار ساحلی شهرستان بابلسر 27 کیلومتر است که از این مقدار تنها  13 کیلومتر قابل شنا است.

وی افزود: تعداد طرح‌های سالم‌سازی دریا جهت شنای مردم و گردشگران 17 طرح بوده که 12 طرح مربوط به بخش عمومی و پنج طرح مربوط به بخش خصوصی است.

دبیر تسهیلات سفر بابلسر با بیان اینکه تعداد مسافران اسکان داده شده شهرستان بابلسر در سال گذشته 2 میلیون و 420 هزار نفر بوده است، گفت: این آمار در سال جدید به 5 میلیون و 873 هزار و 330 نفر رسیده است که نسبت به سال گذشته 167 درصد رشد داشت.

میرقاسم‌پور تعداد جلسات انجام شده برای طرح سالم‌سازی دریا را 28 جلسه برشمرد و افزود: در این خصوص 145 مورد بازرسی نیز داشتیم.

وی در خصوص به کارگیری ناجیان تصریح کرد: استان برای سواحل شهرستان 50 ناجی مصوب کرد که حقوق آنها تاکنون پرداخت نشد.

این مسئول اضافه کرد: برای کاهش آمار غریق در سطح سواحل  تصمیم گرفتیم طرحی اجرا کنیم که بر اساس آن 110 ناجی غریق در مناطق ممنوعه و حادثه‌خیز بکارگیری شد.

دبیر تسهیلات سفر بابلسر ادامه داد: تعداد 36 ناجی در داخل طرح، چهار نفر به عنوان  مسئول مناطق چهارگانه ساحل، هشت نفر به عنوان عضو مدیریت سواحل، دو بازرس و در مجموع 156 نفر در بحث امداد و نجات در سواحل بابلسر فعال بودند.

میر قاسم‌پور با بیان اینکه شهرداری برای هر طرح 17 میلیون تومان متحمل هزینه شد، گفت: به کارگیری چهار دستگاه آمبولانس، احداث 24 سکوی دیدبانی برای ناجیان، به کارگیری 30 عدد جت اسکی و قایق از دیگر اقدامات ما در سطح سواحل بوده است.

وی تعداد نجات‌یافتگان سواحل بابلسر توسط ناجیان را 763 مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد تنها 34 مورد به بیمارستان منتقل شدند و مابقی توسط تیم امدادی نجات یافتند.

این مسئول با اعلام اینکه مجموعه مدیریت فرهنگی شهرستان در ایفای نقش خود با توجه به حجم مسافران موفق عمل نکرد، عنوان کرد: متاسفانه زیرساخت مسائل دینی در شهرهای شمالی بسیار ضعیف است.

دبیر تسهیلات سفر بابلسر افزود: به عنوان مثال در مجتمع مسکونی دریاکنار هیچ نمازخانه‌ای در آن دایر نشد.

میرقاسم‌پور با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی توسط نیروی انتظامی در سطح سواحل انجام شده است، اذعان داشت: متاسفانه به علت کافی نبودن نیروهای یگان ویژه مستقر در سواحل در اجرای ماموریت‌های محوله از جمله جلوگیری از شنای مختلط، تردد افراد بدحجاب و کنترل ساحل از نیمه‌های شب تا صبح چندان موفق نبود.

وی در پایان عدم پرداخت اعتبار جهت اجرای طرح، فقدان برنامه جامع برای طرح، پاسخگو نبودن فضای داخل طرح برای حجم بالای مسافر، نبود آب شرب بهداشتی در نوار ساحلی شهرستان، عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق را از جمله مهمترین مشکلات طرح سالم‌سازی دریا در سواحل بابلسر عنوان کرد.

انتهای پیام/86010/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول