اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک خبر داد

مایه‌کوبی یک میلیون رأس دام در شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: حدود یک‌میلیون و 100 هزار رأس دام علیه بیماری‌های باکتریایی و ویروسی طی چند مرحله در شهربابک واکسینه شدند.

مایه‌کوبی یک میلیون رأس دام در شهربابک

مجید اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهربابک اظهار داشت: دامپزشکی به عنوان یک سازمان بهداشتی با اهداف کلی سلامت دام، انسان و اجتماع و با رویکرد پیشگیری بر درمان در جمعیت دامی نقشی تعیین کننده در نیل به اهداف عالی سلامت و بهداشت را بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظایف تامین این مهم مشتمل بر بررسی و تلاش در کاهش بیماری‌های دام، شناسایی مناطق آلوده، پیگیری و انجام اقدامات واکسیناسیون و درمانی به ویژه در مورد بیماری‌های واگیر دامی، انجام قرنطینه و صدور مجوزهای حمل فرآورده‌های خام دامی و دام زنده و کمک به بهداشت جایگاه دام است.

اسدی هدف از این کار را افزایش سطح بهداشت و کیفیت فرآورده‌های تولیدی و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام با روش کاهش و ریشه‌کنی این بیماری‌ها در جمعیت دامی و آموزش جمعیت انسانی در مقابله با موارد خطر دانست.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهربابک به عنوان یکی از مناطق با ظرفیت بالای تولیدات دامی با بیش از 700 هزار رأس دام سبک، 20 هزار رأس دام سنگین و وجود 30 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از 200 هزار قطعه در هر دوره که خود می‌تواند نقش مهمی در رونق هر چه بیشتر شهرستان دارا باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک متذکر شد: بر همین اساس شبکه دامپزشکی شهربابک با اهداف فوق و کمک هر چه بیشتر در حفظ این سرمایه عظیم اقداماتی انجام داده که شامل واکسینه کردن حدود یک‌میلیون و 100 هزار رأس دام علیه بیماری‌های باکتریایی و ویروسی طی چند مرحله، 3 هزار و 663 مورد خونگیری گاوی برای تشخیص بیماری بروسلوز و انجام یک‌هزار و 633 مورد تست بیماری سل است.

وی خاطر نشان کرد: انجام 6 هزار بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و ضبط و معدوم‌سازی 371 کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف، بازرسی 7 هزار و 350 لاشه و برگزاری 120 ساعت کلاس آموزشی ویژه دامداران و قصابان در بخش آموزشی از دیگر اقدامات دامپزشکی شهربابک است.

انتهای پیام/80023/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول