اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد:

استقرار گمرک در فرودگاه یاسوج امکان‌پذیر نیست

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه هنوز فرودگاه یاسوج به عنوان مرز بین‌المللی تصویب نشده است تا اعلام این تصویب استقرار گمرک در فرودگاه مذکور میسر نیست.

استقرار گمرک در فرودگاه یاسوج امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بهنام احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گمرک سازمانی است حاکمیتی که به ‌عنوان مرزبان اقتصادی کشور حافظ حقوق دولت و جامعه بر اساس قانون امور گمرکی است و با بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی متعهد و کارآمد، فناوری نوین مدیریت ریسک و تعامل و هم‌گرایی مؤثر با سازمان‌های همجوار نسبت به ارائه‌ خدمات گمرکی مطلوب اقدام کرده و نقش مؤثری در تصمیم‌سازی کلان اقتصادی و تجاری کشور ایفا می‌کند.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: گمرک با رویکرد توسعه اقتصادی و ایجاد تعادل منطقی بین دو وظیفه اساسی یعنی سرعت و دقت در انجام تشریفات گمرکی و تقویت و افزایش تعامل با سازمان‌های همکار و همجوار به‌ عنوان یکی از محورهای اقتصادی فعالیت می‌کند.

وی پنج اصل مهم احترام، اعتماد، دقت، سرعت و صحت را به‌عنوان مهم‌ترین اهداف گمرک جهت ارائه‌ خدمات در بالاترین سطح کیفیت و بهبود مستمر عنوان کرد و افزود: کارآمد کردن نظام پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر، تقلبات و تخلفات گمرکی با نظارت دقیق بر ورود و خروج کالا و حراست از مرزهای اقتصادی کشور از دیگر وظایف گمرک است.

مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص استقرار گمرک در فرودگاه یاسوج گفت: با توجه به اینکه هنوز فرودگاه یاسوج به عنوان مرز بین‌المللی تصویب نشده است تا اعلام این تصویب استقرار گمرک در فرودگاه مذکور میسر نیست.

وی تصریح: همچنین قرار بود در سال 89 نمایندگی گمرک استان در شهرستان گچساران فعال شود ولی به دلیل عدم تأمین مکان و فضای مناسب توسط فرمانداری وقت شهرستان مذکور این موضوع لغو شد و در صورت تصویب نهایی منطقه بلیسک گچساران، گمرک استان در این منطقه مستقر می‌شود.

احمدی در توضیح اینکه شایعاتی مبنی بر تعطیلی گمرک استان وجود دارد، گفت: گمرک استان با روی کار آمدن دولت نهم و در دور اول سفر ریاست‌جمهوری در سال 85 در استان راه‌اندازی شد و در سال 86 با خریداری ساختمان اداری حال حاضر در هفته‌ دولت شهریور 86 رسماً به عنوان واحد اداری در استان آغاز به کار کرد.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه گمرک استان فاقد هرگونه زمین، فضا و انبار از خود بوده است از سال 86 تا اسفند 88 از یک باب انبار اختصاصی سازمان جهاد کشاروزی واقع در بلوار ساحلی در مجاورت گمرک استان جهت نگهداری کالاهای قاچاق مکشوفه استفاده می‌‌کرد و پس از واگذاری انبار مذکور به سازمان راه و شهر‌سازی برای احداث مجتمع‌های مسکن مهر، توسط استاندار وقت یک باب انبار متعلق به استانداری واقع در شرف‌آباد به صورت امانی در اختیار این گمرک قرار گرفت که جهت نگهداری کالاهای قاچاق تاکنون از آن استفاده می‌شد.

وی افزود: استاندار سابق طی نامه‌ای در 30 تیرماه سال‌جاری درخواست تخلیه و تحویل انبار مذکور را کرد که با توجه به حجم فعالیت گمرک استان در صورت عدم تأمین انبار، ادامه‌ تحویل گرفتن کالا برای این گمرک میسر نخواهد بود و ناگزیر کالاهای مکشوفه در سطح این استان باید به دیگر گمرکات همجوار از جمله شیراز تحویل شود و در این صورت در راستای ماده‌ 106 برنامه‌ی پنجم (آمایش گمرکات) گمرک ایران ناگزیر است، نسبت به تعطیلی گمرک استان اقدام کند.

مدیرکل گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای جلوگیری از این امر با رایزنی‌های انجام شده در ستاد مرکز گمرک ایران و پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی فعلا تعطیلی گمرک استان منتفی است.

انتهای پیام/82010/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول