اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و برنامه گمرکات کشور خبر داد

کاهش 30 درصدی تعداد واحدهای گمرکی در کشور

معاون طرح و برنامه گمرکات کشور گفت: براساس برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است 30 درصد از تعداد واحدهای گمرکی را در سه سال کم کند.

کاهش 30 درصدی تعداد واحدهای گمرکی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، بهزاد شیری امشب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نظارت بر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه میزان واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی مساوی بوده است گفت: در پنج ماه اول امسال به ارزش 15 میلیارد و 700 میلیون دلار کالا از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین محصولات صادراتی محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، محصولات معدنی، فرش و پسته است، تصریح کرد: در این مدت به همین میزان کالا وارد کشور شده است که عمدتا کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، و محصولات پایه تولید است.

معاون طرح و برنامه گمرکات کشور قوانین پیچیده را یکی از مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و اذعان داشت: در کشور ما 46 دستگاه مجوز صادرات می‌دهد که لازم است این دستگاه‌ها محدود شود و به یک دستگاه مشخص تعیین شود.

شیری با بیان اینکه در دنیا 2 سند برای صادرات کافی است، بیان داشت: در کشور ما برای صادرات کالاهای غیرنفتی 7 سند لازم است که این خود مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد می‌کند.

وی به طرح منطقه‌ای کردن گمرکات اشاره کرد و افزود: براساس برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است 30 درصد از تعداد واحدهای گمرکی را که تعداد آنها در کشور 147 واحد است در سه سال کم کند.

معاون طرح و برنامه گمرکات کشور با بیان اینکه جایگاه گمرک ایران در دنیا مناسب نیست، عنوان کرد: نامناسب بودن جایگاه گمرک به قوانین دست و پاگیری در امر تجارت برمی‌گردد که باید اصلاح و شفاف سازی شود.

شیری در این مراسم ضمن معرفی احمد پورحیدر به‌عنوان ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر، از خدمات ابوالفضل اکبرپور قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول