اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

جشن عاطفه‌ها بستر ترویج نوع‌دوستی است

فرماندار سنندج گفت: جشن عاطفه‌ها بستر و ظرفیتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ انفاع و نوعدوستی در جامعه است.

جشن عاطفه‌ها بستر ترویج نوع‌دوستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل پیش از ظهر امروز در مراسم جشن عاطفه‌ها در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان در میدان آزادی سنندج، اظهار کرد: بحث محبت و عاطفه انسانی که یکی از ابعاد فطرت انسان است مراحل مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه بحث محبت و عاطفه به عنوان یکی از ابعاد خلقت انسان موجب تحصیل بسیاری از کمالات و فرائض اخلاقی می‌شود، افزود: نازلترین مرحله آن محبت انسان به پدر و مادر و اطرافیان بسیار نزدیک است.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه بخش دیگری از اعمال انسان‌ها در سطح بالاتر و با هدف کمک به دیگران انجام می شود، گفت: مرحله ارزشی محبت و عاطفه زمانی است که انسان‌ها با میل و اراده خود از سر شوق و علاقه به همنوعان خود کمک می‌کنند.

به گفته وی، کسب رضای الهی و ترویج کمالات و فضایل اخلاقی همچون ایثار و فداکاری در فرد و جامعه از تاثیرات مثبت رسیدن انسان به این مرحله ارزشی است.

میرزایی‌اصل بر تقویت فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه به ویژه جوامع اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب بسترها لازم برای ترویج و احیای بسیاری از سنت‌های الهی در جامعه فراهم شده است.

وی از جشن عاطفه‌ها به عنوان بستر و ظرفیت مناسبی به منظور ترویج بیش از پیش سنت حسنه احسان و نیکوکاری در جامعه نام برد و گفت: برگزاری این جشن ملی ضمن رفع مشکلات دانش‌آموزان نیازمند زمینه ترویج سنت‌های حسنه را در جامعه فراهم می‌کند.

رئیس تبلیغات شهرستان سنندج نیز کمک به هم‌نوعان و دستگیری از نیازمندان را از مهم‌ترین دستورات دین اسلام خواند و اظهار کرد: در آیات و احادیث  فراوانی در مورد اهمیت این مهم سخن گفته شده است.

محسن منتشلو تصریح کرد: استقبال خوب مردم استان از این جشن ملی نشانه عمق باورهای دینی، نوعدوستی و اعتماد آنان به نهادهای حمایتی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم به این باور رسیده‌اند که کمک‌های جمع‌اوری شده در این جشن به همت دستگاه‌های متولی و معتمدین در اختیار نیازمندان واقعی قرار می‌گیرد.

رئیس تبلیغات شهرستان سنندج در پایان اضافه کرد: رفع مشکلات نیازمندان به ویژه دانش‌آموزانی که به دلیل نبود امکانات مالی از تحصیل جا می‌مانند مهم‌ترین بهانه برای حضور مردم در این جشن است.

انتهای پیام/79002/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول