اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کویر نیاز باران مهربانی می‌خواهد/ جشن عاطفه‌ها بزمی برای تقسیم مهربانی‌ها

اگر می‌خواهیم جاده مهربانی همیشه باز باشد باید کاری کرد، حتی به اندازه یک قطره باران از کوچکی قطره خجالت نکشیم چرا که قطره وقتی به دریا می‌پیوندد دریا می‌شود.

کویر نیاز باران مهربانی می‌خواهد/ جشن عاطفه‌ها بزمی برای تقسیم مهربانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امسال نوزدهمین سال برگزاری جشن عاطفه‌هاست، جشنی که در آن مهر و عطوفت و مهربانی تقسیم می‌شود و لبخند شادی بر روی لبان دانش‌آموزان نیازمند می‌نشیند.

امروز همه آسمانی شده بودند و با میل و اراده بی‌هیچ اجباری آمده بودند تا در جشن شادی‌ها و مهربانی‌ها سهیم باشند. جشنی که برای کمک به همنوعانشان برپا شده بود.

امروز دانش‌آموزان کردستانی در بیش از 2 هزار مدرسه استان گردهم آمده بودند تا خلق کنند حماسه‌ای از جنس مهربانی را...

مدرسه دخترانه شاهد در شهرک سعدی سنندج امروز میزبان برگزاری جشن نمادین عاطفه‌ها در سنندج بود جمعی از مسئولین نیز به منظور تشویق بیش از پیش دانش‌آموزان مهمان این بزم شده بودند.

یاسمن را پاکت به دست گوشه حیاط دیدم از احساس زیبایش، از حضور در این جشن ملی برایمان صحبت می‌کند و می‌گوید: نباید اجازه داد گرد غم به خاطر نداشتن امکانات مالی بر سیمای هیچ کودکی سایه بیندازد.

وی تصریح کرد: شاد بودن و خندیدن حق تمام کودکان ایران زمین است و باید همه برای رسیدن به این نقطه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از کودکان در جای‌جای این کره خاکی به دلیل نداشتن امکانات شرایط سختی دارند، گفت: کمک به هم‌نوعان را وظیفه‌ای شرعی می‌دانم و از اینکه امسال توفیق میزبانی جشن عاطفه‌ها را در مدرسه دارم خوشحال هستم.

مریم دیگر دانش‌آموزی است که از جشن عاطفه‌ها به عنوان زیباترین صحنه تقسیم مهربانی‌ها نام می‌برد، و می‌گوید: برگزاری اینچنین برنامه‌هایی به ویژه در سطح مدارس نقش مهمی در تشویق و ترغیب ما برای انجام کارهای نیک و کمک به نیازمندان دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری این مراسم‌ها در طول سال می‌تواند ضمن ترویج سنت احسان و نیکوکاری در بین نوجوانان و جوانان بسیاری از گره‌ها و مشکلاتی را که دانش‌آموزان نیازمند با آن روبه‌ رو هستند برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه هر ساله به همراه خانواده‌ام در جشن عاطفه‌ها شرکت کرده‌ام، گفت: امسال اولین سالی است که خود به عنوان یک دانش‌آموز در برگزاری این جشن سهیم بوده و این را توفیقی الهی برای خود می‌دانم.

ایران اسلامی، سرزمین مردمانی خونگرم، نوع‌دوست و خیر است که با قلوبی آکنده از مهر و مودت، هرسال در آغاز سال تحصیلی و با فرا رسیدن فصل مدرسه‌ها به استقبال ماه مهر می‌روند و با دستگیری از کودکان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم اما پرامید و آرزوی جامعه، جلوه‌هایی از شور و محبت و عاطفه می‌آفرینند که در هیچ کجای این کره خاکی نمونه آن یافت نمی‌شود.

جشن عاطفه‌ها در حقیقت تجمیع قطرات مهربانی است که در دل کویر نیاز محرومین جامعه دریا می‌شود و گل لبخند را بر لبان زیبای کودکی منتظر خلق می‌کند.

گزارش از شیرین مرادی

انتهای پیام/79002/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول