اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

طرح‌های شهری پیوست زیست محیطی داشته باشد

عضو شورای شهر اردبیل پیشنهاد کرد: در طرح‌های عمرانی پیوست زیست محیطی مد‌نظر قرار گیرد تا در آینده با چالش‌های زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها روبرو نشویم.

طرح‌های شهری پیوست زیست محیطی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسفندیار هوشیار صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: عوامل متعدد در حفظ و پایداری نظام موثر و کارساز هستند اما همه این عوامل به حضور، مشارکت و پشتیبانی مردم وابسته است چراکه مردم عامل بقای نظام هستند.

وی عنوان کرد‌: تشکیل شوراهای شهر و روستا نیز می‌تواند برای تحکیم این عنصر تلاش کند و عامل بقا باشد، چراکه ما زمانی موفق خواهیم بود که عامل اصلی حفظ نظام که همان مردم هستند در صحنه حضور داشته باشد و منتخبان خود را در شورا یاری کرده و در پیشبرد امور همراهی کنند.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه شوراها امروز در شرایطی خاص و در مسیر ویژه حرکت می‌کنند، افزود: با برنامه‌ریزی، تدبیر و وحدت رویه می‌توان مردم را به سمت حضور مستمر در صحنه هدایت کرد که این به حفظ وحدت و انجام وظیفه مناسب کمک خواهد کرد.

هوشیار ادامه داد: در حوزه فعالیت کمیسیون‌ها نیاز به یک بازنگری داریم و بهتر است در این کمیسیون‌ها با دعوت از کارشناسان، اساتید مجرب و صاحب‌نظران از دیدگاه‌های آنها استفاده کنیم و این کمیسیون‌ها را با ترکیب بهتر، دامنه گسترده‌تر و برگزاری جلسات مستمر به شکل تخصصی اداره کنیم.

این مسئول تاکید کرد: از این راه می‌توان با وحدت رویه بیشتر کارها را پیش برد و از این جلسات نتیجه‌گیری مثبتی را برداشت کرد.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: مرام‌نامه و سوگند‌نامه قرائت شده از سوی همه اعضای شورا در آغازین روز فعالیت پارلمان محلی را باید در قالب تابلویی مناسب در محل جلسه نصب کنیم تا همه اعضا همیشه به سوگند‌نامه خود دقت کنند و آن را چراغ راه خود قرار دهند.

هوشیار به برخی نابسامانی‌ها در مراجعه مردمی به شورا اشاره کرد و اظهار داشت: بهتر است ترتیبی اتخاذ کنیم تا مراجعات مردم بدون سردرگمی و با راهنمایی دقیق انجام شود و در سیستم اداری نیز همین انتظار را داریم که از پاسخگویی دوگانه و یا چند‌گانه به ارباب رجوع خود‌داری شود، چراکه دوگانگی رفتار پسندیده شورا نیست.

نظارت بر دارایی‌ها و اموال عمومی و بیت‌المال ضرورتی انکار‌ناپذیر است

منتخب شورای چهارم ضرورت نظارت بر کارها و مسئولیت‌های محوله از سوی شورا و شهرداری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما امین اموال مردم و دارایی‌های شهر و شهرداری و شورا هستیم و باید بر هزینه‌کرد آنها و صیانت از اموال دولتی و بیت‌المال عمومی بسیار حساس باشیم.

هوشیار گفت: در برخی از فضاها مانند اطراف نمایشگاه بین‌المللی چهره و سیمای نا‌مطلوبی را مشاهده می‌کنیم که انتظار داریم با نظارت و دقت نظر بیشتر در این زمینه تعیین تکلیف شده و سیمای نامناسب شهری در برخی از مناطق ترمیم شود.

وی ورود شورا و شهرداری به مسائل اجتماعی و فرهنگی و رفع دغدغه‌ها و آسیب‌ها یادآور شد و افزود: نباید کار شورا و شهرداری را در حوزه عمرانی و خدماتی محدود کنیم بلکه امروز شهرداری به یک مجموعه عظیم فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده که باید خدمات متنوعی را در این حوزه‌ها ارائه کند.

عضو شورای شهر اردبیل ضرورت استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را با توجه به سابقه مذهبی و دارالارشادی اردبیل در پیشبرد بسیاری از امور یادآور شد و بیان داشت: ما انتظار داریم بافت فرسوده شهری و سیمای کلی شهر در هسته مرکزی مورد مطالعه و بازنگری دقیق قرار گیرد، چراکه امروز برخی از مناطق شهر سیمایی دارند که هیچ همخوانی با فرهنگ، اصالت و قدمت اردبیل ندارد.

هوشیار پیشنهاد کرد در طرح‌های عمرانی پیوست زیست محیطی مد‌نظر قرار گیرد تا در آینده با چالش‌های زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها روبرو نشویم.

وی در پایان سخنان خود جلوگیری از تغییرات مستمر در اجرا و طراحی برخی از پروژه‌ها و همچنین تعیین تکلیف برخی از اراضی بایر و بدون کاربری مشخص را از شورا و شهرداری خواستار شد و خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که جدید‌ترین طرح تفصیلی شهر و طراحی‌های انجام شده مد‌نظر قرار گرفته و اراضی بایر و بلاتکلیف تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/62001/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول