اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

حراست‌های ادارات با فساد مقابله کنند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حراست‌های اداره‌ها باید با فساد اداری مقابله کنند از اداره کل اطلاعات فارس خواست تا در این زمینه اقدام کند.

حراست‌های ادارات با فساد مقابله کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با اشاره به گفته رئیس جمهور مبنی بر اینکه «ما با داس نیامده‌ایم تا درو کنیم»، اظهار داشت: مدیرانی که از خود شایستگی نشان داده‌اند باید ابقا شوند و دیگران را برای خدمت در جاهای دیگری به اندازه توانشان به کار بگمارند.

وی با بیان اینکه معنایی ندارد که وزیری تمام مدیران را تغییر دهد، افزود: برخی از مدیران در سطح این استان نه تنها گره‌گشا نبوده‌اند بلکه همواره بر کارها و امور گره زده‌اند.

امام جمعه موقت شیراز با انتقاد شدید از وضعیت بعضی اداره‌ها در استان فارس گفت: چند اداره هستند که مشکل دارند و در آنها رشوه و باج‌گیری رواج دارد که چنانچه لازم شود آنها را به مردم معرفی می‌کنیم.

رضوی اردکانی اضافه کرد: حراست‌ها در این‌گونه اداره‌ها نباید رفیق دزد و شریک غافله شوند و در این زمینه اداره کل اطلاعات باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید بر زیرمجموعه خود به طور کامل اشراف داشته باشند، تصریح کرد: مردم از مدیران انتظار دارند تا با رشوه و فساد اداری مقابله کنند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه مدیری که گناه و اقدام به رشوه‌خواری کرد نباید در جای دیگری به او پست داده شود و در مقابل اعمال خود باید از وی پاسخ خواست و برابر قانون برخورد کرد.

رضوی اردکانی با تذکر به برخی از مدیران در این استان مبنی بر اینکه مراقب حرف‌ها و مصاحبه‌های خود باشند و چیزی نگویند که جمع کردن آن مشکل یا غیرممکن باشد، خاطرنشان کرد: مدیران باید از اداره خود به طور کامل خبر داشته باشند در غیر این صورت به درد هیچ کاری نمی‌خورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت بدپوشی در خیابان‌ها و اماکن عمومی گفت: وضعیت در بعضی از کشورهای اروپایی غیرمسلمان این‌گونه که در خیابان‌های ما آرایش می‌کنند، نیست.

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر اقدام به واجب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ابراز داشت: اگر همگان حداقل تذکر زبانی بدهند هرچند که گوش شنوایی نیز نباشد، اما باز اثرگذار خواهد بود.

رضوی اردکانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به وجود امام‌زادگان واجب‌التعظیم در این شهر، بیان کرد: خاک شیراز قداست دارد و باید حرمت آن نگه داشته شود، از این رو شیرازی‌ها و فارسی‌ها افتخار می‌کنند که حرم‌های مطهر در شهرشان موجب آرامش و برکت شده است.

وی با گرامی‌داشت روز دختران، بر لزوم مراقبت و دقت خانواده‌ها از فرزندان تاکید کرد و افزود: دختر در زندگی انسان برکت و نعمت است و باید قدر آنان را به‌ خوبی بدانیم.

امام جمعه موقت شیراز با یادآوری یاد و خاطره شهدای 17 شهریور ماه سال 57، اضافه کرد: در این روز چهار تا 5 هزار نفر به دست عوامل شاه و ساواک منفور به شهادت رسیدند که نقطه اوج مقاومت ملت ایران در برابر رژیم سفاک پهلوی بود و به دنبال آن پیروزی‌های متعددی رقم خورد.

وی همچنین با اشاره به روز سینما، از هنرمندان و صدا و سیما خواست تا این جایگاه به سمت و سوی اخلاق رهنمون شود.

انتهای پیام/ 2448/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول