اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم کمترین حق مردم این مناطق

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بومی‌گزینی برای پزشکان متخصص در مناطق محروم، با عدالت سازگار است و حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم کمترین حق مردم این مناطق است.

حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم کمترین حق مردم این مناطق

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر و به نقل از مسئول دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، عبدالکریم جمیری در سخنانی به عنوان اولین موافق کلیات طرح اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، اظهار داشت: اصل عدالت و توجه به آن در همه بخش‌های نظام اسلامی در اصول مختلف قانون اساسی مدین و روشن است و باید به طور جدی به آن توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان موافق کلیات طرح اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، معتقدند بومی‌گزینی برای پزشکان متخصص در مناطق محروم، حتما با عدالت سازگار است و این بازگرداندن کمترین حق مردم این مناطق به آنان است.

نماینده مردم شهرستانهای بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی را به‌عنوان اولین  موضوع این طرح دانست و اظهار داشت: در عرصه‌های آموزش تخصصی، نظام هزینه‌های بالایی متحمل می‌شود، در مناطق محروم همواره شاهد عدم حضور نیروهای متخصص هستیم و نظام مقدس ما در پاسخگویی به مردم و رفع نیاز آنان، نتوانسته اقدامات کافی را انجام دهد.

نماینده بوشهر درمجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برای جبران کاستی‌ها در مراکز درمانی مناطق محروم، باید بتوانیم سهمیه نیروهای بومی را افزایش دهیم و با ایجاد بستر لازم این نیاز مناطق محروم را برطرف و هزینه نظام را کم کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های امروز دانشگاه‌های ما در زمینه آموزش‌های تخصصی، مناسب است اما باید توزیع متخصصان به خوبی انجام شود، برای نظام اسلامی زیبا نیست که در یک شهرستان، هنوز مردم منتظر حضور متخصص چشم پزشکی باشند.

انتهای پیام/66006/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول