اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما: تا مجلس نمایندگان لایحه‌ای مناسب ارائه نکند، مذاکره نمی‌کنیم/ نباید به تندروها باج دهیم

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر تاکید کرد تا زمانی که مجلس نمایندگان لایحه بودجه مورد نظر وی را ارائه نکند، در مورد آن وارد مذاکره نمی‌شود.

اوباما: تا مجلس نمایندگان لایحه‌ای مناسب ارائه نکند، مذاکره نمی‌کنیم/ نباید به تندروها باج دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با ابراز ناراحتی شدید از عدم تصویب بودجه در کنگره و تعطیلی دولت فدرال، گفت اگر اکنون به «جناح تندروی یک حزب» امتیاز دهد، دیگر هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا قادر به حکومت کردن نخواهد بود.

دولت آمریکا از سه روز قبل و پس از آنکه نمایندگان کنگره نتوانستند در مهلت مقرر در مورد بودجه به توافق برسند، تعطیل شده است. در پی این اتفاق بخش بزرگی از کارکنان دولت به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند. عدم توافق دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بیش از همه ناشی از اختلاف در مورد طرح خدمات درمانی‌ای است که اوباما پیشنهاد کرده است. جمهوری‌خواهان که در مجلس نمایندگان اکثریت را در اختیار دارند، لایحه بودجه را بدون تخصیص منابع برای این طرح تصویب کرده‌اند. دموکرات‌ها هم با داشتن اکثریت در مجلس سنا از تصویب این لایحه سر باز می‌زنند.

اوباما که روز چهارشنبه با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه از شرایط کنونی بسیار ناراحت است، گفت اگر «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان لایحه بودجه‌ای مناسب ارائه کند، می‌توان در مورد آن مذاکره کرد و نیازی به ادامه تعطیلی دولت نیست.

وی همچنین با انتقاد مجدد از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره، گفت بینر به دلیل ضدیت با طرح خدمات درمانی، حاضر است کنگره را نابود کند، اما حاضر نیست به جمهوری‌خواهان «نه» بگوید.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل هم چهار نماینده ارشد کنگره از جمله بینر را برای مذاکره در مورد لایحه بودجه به کاخ سفید دعوت کرد، با این وجود هنوز مشخص نیست که بن‌بست به وجود آمده، چه زمان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول