اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن‌پست گزارش داد

کارمندان، معلولان و کودکان سرطانی قربانی اختلاف کنگره و دولت آمریکا

اختلاف میان کنگره آمریکا و دولت و در نتیجه تعطیلی دولت فدرال اقشار بسیاری را تحت تاثیر پیامدهای منفی خود قرار خواهد داد، از بحث مراقبت از کودکان سرطانی و پرداخت حقوق کارکنان گرفته تا پرداخت مستمری به کهنه‌سربازان و افراد معلول.

کارمندان، معلولان و کودکان سرطانی قربانی اختلاف کنگره و دولت آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی به بحث تعطیلی دولت فدرال آمریکا و تاثیر منفی آن بر گروه‌های مختلف پرداخت و نوشت: همه شنیده‌اند که کامپیوتر مربوط به پاندا در باغ‌وحش ملی خاموش خواهد شد اما این تنها پیامد جدی تعطیلی دولت فدرال نیست. بزرگترین آشفتگی ناشی از این کار قابل مشاهده نیست؛ کارگران بدون حقوق کار می‌کنند و بیماران از کلینیک‌های تحقیقاتی اخراج می‌شوند. در ادامه فهرستی از پیامدهای ناخوشایند این مسئله آمده است:

1. بیش از 2 میلیون کارمند فدرال با تاخیر حقوق دریافت می‌کنند و 800 هزار نفر از آنها احتمالا دیگر حقوقی دریافت نخواهند کرد. این بزرگترین پیامد فوری تعطیلی دولت فدرال است. تا زمانی که کنگره دولت را به حالت تعلیق در‌آورد، بسیاری از کارکنان فدرال حقوق دریافت نخواهند کرد.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه دو دسته کارگر فدرال وجود دارد، آمده: گروه نخست، 1.3 میلیون کارمند ضروری هستند که به فعالیت خود در این دوران ادامه می‌دهند. این کارمندان احتمالا حقوقی دریافت نمی‌کنند اما در نهایت زمانی که دوباره دولت بازگشایی شود، حقوق خود را دریافت می‌کنند. اما داستان برای 800 هزار کارمند غیرضروری متفاوت است. این کارمندان سه‌شنبه برای چند ساعت به محل کار خود می‌روند، پرونده‌هایشان را دریافت می‌کنند و سپس بدون دریافت هیچ غرامتی به خانه‌های خود باز می‌گردند. مشخص نیست آیا آنها هرگز حقوقی دریافت می‌کنند یا خیر. این موضوع کاملا به کنگره بستگی دارد.

بر اساس این گزارش، پیامدهای اقتصادی این امر عظیم خواهد بود. مارک زندی، اقتصاددان بر این باور است، تعطیلی دولت فدرال می‌تواند باعث کاهش 0.3 درصدی رشد تولید ناخالص داخلی شود. مریلند؛ جایی که بیشتر کارکنان فدرال در آن فعالیت می‌‌‌کنند، چیزی نزدیک به 5 میلیون دلار درآمد و عایدی مالیات را از دست می‌دهد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، هنوز مشخص نیست چه تعداد شرکت تحت تاثیر تعطیلی دولت فدرال قرار می‌گیرند اما این تعداد بالا خواهد بود.

2. اگر تعطیلی دولت فدرال بیش از دو هفته به طول انجامد، میلیون‌ها کهنه‌سرباز مستمری دریافت نخواهند کرد. مقامات وزارت امور کهنه‌سربازان به کنگره گفتند، اگر تعطیلی دولت بیش از 2 یا 3 هفته به طول انجامد، آنها به اندازه کافی پول در اختیار ندارند تا به افراد ناتوان بپردازند یا مستمری کهنه‌سربازان را پرداخت کنند. این امر می‌تواند به 3.6 میلیون کهنه‌سرباز که مستمری دریافت می‌کنند، آسیب برساند.

3. در حالی که فصل ابتلا به آنفولانزا در راه است، مراکز کنترل بیماری‌ها، برنامه کنترل این بیماری را متوقف خواهند کرد. هر سال پاییر، مراکز کنترل و نظارت بر بیماری، شیوع آنفولانزا را تحت نظر دارند و تعیین می‌کنند که چگونه می‌توان به بهترین نحو برنامه‌های واکسیناسیون در سراسر کشور را مدیریت کرد. اما طبق گزارش وزارت خدمات درمانی و بهداشتی آمریکا، در صورت تعطیلی دولت فدرال این مراکز قادر نخواهند بود از برنامه سالانه آنفولانزای فصلی حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، این تنها بیماری آنفولانزا نیست که باید کنترل شود. مراکز کنترل بیماری‌ها همچنین باید بر بیماری‌های مسری نیز نظارت داشته باشند.

4. عملیات نظارت بر کیفیت غذاها متوقف خواهد شد. در طول تعطیلی دولت فدرال، وزارت دارو و غذا باید بیشتر فعالیت‌های مربوط به کنترل کیفیت و سلامت غذاها را متوقف کند که این کار شامل نظارت بر کالاهای وارداتی و فعالیت‌های تحقیقاتی لازم برای اطلاع‌رسانی تصمیمات بهداشتی است.

در این مطلب آمده: البته این به معنای توقف همه برنامه‌های نظارت بر کیفیت غذاها نیست. وزارت کشاورزی آمریکا هنوز به منظور کنترل کیفیت گوشت و مرغ هزاران نفر از بازرسان خود را نگه داشته است. به علاوه خدمات بازرسی و کنترل کیفیت غذا هنوز اجازه دارد در صورت ضرورت کارگران خود را فرابخواند.

5.  برنامه‌های تغذیه‌‌ای زنان، نوزادان و کودکان بعد از یک هفته دچار آشفتگی می‌شود. در دوران تعطیلی دولت فدرال، وزارت کشاورزی حمایت از برنامه زنان، نوزادان و کودکان را که به زنان باردار و مادران اجازه خرید غذاهای سالم را می‌داد و اطلاعات تغذیه‌ای و مراقب‌های پزشکی را در اختیار آنها قرار می‌‌داد، متوقف خواهد کرد. این برنامه به 9 میلیون آمریکایی کمک می‌‌کرد. البته این اتفاق به سرعت رخ نمی‌دهد. طبق برآوردها بیشتر ایالت‌ها سرمایه و اجازه ادامه برنامه‌های خود به مدت یک هفته یا بیشتر را دارا هستند اما قادر نخواهند بود این کار را مدت زمان بیشتری ادامه دهند.

6. حمایت مالی از تجارت‌های کوچک مختل می‌شود. اداره مشاغل کوچک، طی چهار سال گذشته، 106 میلیارد دلار را به شکل وام برای 193 هزار شغل کوچک تضمین کرده است. این اداره همچنین برنامه‌هایی را راه‌اندازی کرده تا به شرکت‌های کوچک کمک کند برنده قراردادهای دولتی شوند و تجارت بین‌المللی خود را تقویت کنند. همه این فعالیت‌ها به خاطر تعطیلی دولت فدرال متوقف خواهند شد.

7. به تجارت توریست‌ها لطمه وارد می‌‌شود. اداره خدمات پارک ملی، بیش از 400 پارک ملی، موزه و سایت را در سراسر آمریکا خواهد بست. این اتفاق آثار اقتصادی بزرگی در بر خواهد داشت. در آخرین باری که دولت فدرال آمریکا تعطیل شد، یعنی سال 1995 تا 1996، حدود 7 میلیون بازدیدکننده از دست رفتند. طبق گزارش خدمات تحقیقاتی کنگره، صنعت توریست و خطوط هوایی آمریکا در آن دوران، هر روز میلیون‌ها دلار را از دست دادند.

8. برنامه‌های آموزش پیش‌ دبستانی برای صدها کودک به آرامی متوقف خواهد شد. در کل 1600 برنامه آموزش پیش‌ دبستانی در سراسر آمریکا وجود دارد که آموزش، بهداشت، تغذیه و سایر خدمات را برای حدود یک میلیون کودک کم‌ درآمد و خانواده‌های آنها فراهم می‌سازد. در طول تعطیلی دولت فدرال این برنامه‌ها نیز به مرور متوقف می‌شوند.

9. عواید افراد معلول نیز دچار آشفتگی خواهد شد. در طول تعطیلی دولت فدرال، اداره امنیت اجتماعی کارکنان کافی در اختیار نخواهد داشت تا به درخواست افراد معلول برای دریافت عواید و مستمری رسیدگی کنند.

10. کودکان سرطانی دیگر تحت درمان قرار نخواهند گرفت. تا زمانی که دولت فدرال تعطیل باشد، موسسه ملی بهداشت اعلام کرد، هر هفته 200 بیمار را از مرکز تحقیقات کلینیکی خود ترخیص خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول