اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی سالمند انجام شد

حضور سالمندان دیلمی در جوار گلزار شهدای گمنام

به مناسبت روز جهانی سالمند مراسم پرفیض زیارت عاشورا و دعای توسل با حضور جمعی از زنان سالمند و میانسال دیلمی در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار شد.

حضور سالمندان دیلمی در جوار گلزار شهدای گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم در این مراسم که عصر امروز برگزار شد، زنان سالمند ضمن قرائت زیارت عاشورا و دعای توسل در این مکان مقدس با آرمان‌های این شهیدان والامقام دفاع مقدس تجدید میثاق کردند و برای شادی روح آنان فاتحه قرائت کردند.

مسئول برنامه سالمندان شبکه بهداشت دیلم دراین مراسم در جمع سالمندان با تأکید بر مصرف میوه و سبزیجات، گفت: سالمندان باید مصرف حبوبات، شیر، سایر لبنیات و مرغ و ماهی را در رژیم غذایی خود فراموش نکنند.

سیده مریم هاشمی بر مصرف حبوباتی مثل عدس، ماش و لوبیا بجای گوشت که برای سلامتی سالمندان مفید است تأکید کرد و اذعان داشت: مصرف روزانه دو لیوان شیر یا ماست از پوکی استخوان در دروان سالمندی جلوگیری می‌کند که باید در سبد غذایی سالمندان قرار بگیرد.

هاشمی اضافه کرد: مصرف زیاد غذاهای پرنمک باعث بالا رفتن فشار خون و برزو سکته های قلبی و مغزی می‌شود و به سالمندان توصیه کرد از غذاهای کم نمک، بخارپز و کبابی استفاده کنند.

در ادامه این برنامه، بروشورهایی با موضوع تغذیه سالم و جلوگیری از پوکی استخوان بین سالمندان توزیع شد و از سالمندان خواسته شد که برای انجام مراقبت‌های لازم به مراکز بهداشتی درمانی دیلم مراجعه کنند.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول