اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضویت رایگان سالمندان در کتابخانه شیخ صدوق (ره)

طرح ویژه «یار مهربان سالمندان» در شهرری

مدیر کتابخانه شیخ صدوق (ره) گفت: همزمان با هفته سالمند و اجرای طرح ویژه «یار مهربان سالمندان» در شهرری تمام شهروندان 60 ساله با عضویت در این کتابخانه می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات و امکانات آن بهره‏‌مند شوند.

طرح ویژه «یار مهربان سالمندان» در شهرری

علیرضا محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به برنامه‌های کتابخانه شیخ صدوق (ره) در آستانه روز جهانی سالمند گفت: کتابخانه شیخ صدوق(ره) با توجه به فرا رسیدن هفته سالمند، از تمام سالمندانی که دارای کارت منزلت هستند، به‌صورت رایگان در کتابخانه ثبت‌نام می‌کند.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق (ره) با اشاره به تاثیر عضویت سالمندان ادامه داد: این طرح در جهت بهره‌مندی خوب سالمندان از اوقات فراغت خود برگزار می‌شود، و مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ای می‌توانند نقش خوبی را در این راستا ایفا کنند.

وی در ادامه با توجه به این کتابخانه ذکر کرد: کتابخانه عمومی شیخ صدوق(ره) جزو کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که با داشتن منابع متنوع و غنی، و همچنین کادری مجرب و متخصص آماده خدمت‌رسانی در عرصه‌های، کتابخانه‌ای و فرهنگی به شهروندان در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در بخش امانت و ثبت‌نام مراجعه‌کنندگان پس از ثبت‌نام و دریافت کارت عضویت می‌توانند از منابع موجود در کتابخانه استفاده نمایند.

محمودی در ادامه ذکر کرد: سیستم امانت‌دهی به صورت کامپیوتری است و اعضا می‌توانند (با توجه به عضویت عادی و عضویت ویژه)، سه یا چهار کتاب به مدت دو هفته به امانت بگیرند و همچنین تمدید منابع به صورت تلفنی امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: در بخش مخزن و کتاب‌های کمک درسی، این کتابخانه گنجایش 60 هزار نسخه کتاب را دارد که تا‌کنون 60 درصد از ظرفیت آن بهره‌برداری شده است.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) ذکر کرد: تعداد منابع موجود در این بخش 35 هزار جلد کتاب است که بصورت رده‌بندی کنگره(LC) طبقه‌بندی شده است و کتب این بخش شامل روانشناسی و فلسفه، اخلاق، دین، تاریخ و جغرافیا، حقوق، آموزش و پرورش، هنر، پزشکی، مهندسی، اینترنت، داستان و رمان، علوم ورزشی، علوم اطلاعات و دانش‌شناسی است.

وی با اشاره به کتب‌های درسی و کمک درسی ذکر کرد:  قسمت دیگر منابع، کتاب‌های درسی و کمک درسی از ناشران مختلف برای کنکور‌ها است که شامل 2 هزار نسخه کتاب است.

محمودی با توجه به بخش مرجع و خدمات اطلاع‌رسانی گفت: در این بخش بیش از 2 هزارو پانصد جلد مجموعه منابع مرجع نظیر: فرهنگ لغات، دایرةالمعارف‌ها، زندگینامه‌ها و تفاسیر و مراجع، اطلس‌ها و... نگهداری می‌شود که محققان، اساتید و دانشجویان می‌توانند به صورت قفسه باز از این مجموعه منابع غنی استفاده نمایند.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) در خصوص بخش کودک و نوجوان  قاصدک بیان کرد: این بخش در حال حاضر با 6 هزار و 500 نسخه کتاب کودک و نوجوان در موضوعات مختلف از جمله: داستان، دین ، ورزشی، تاریخ، کامپیوتر، علوم و همچنین کتب مرجع کودکان، برای گروه‌های سنی از 5 تا 15 سال و ده‌ها نشریه  تخصصی کودک و نوجوان سرویس ارائه می‌نماید.

وی ادامه داد: علاوه بر سرویس کتاب و نشریات تخصصی در حوزه کودک، کارگاه های قصه‌گویی، کتاب‌سازی، تصویر‌گری و مسابقات کتابخوانی را هم بر پا می‌دارد.

محمودی با اشاره به بخش نشریات ادواری ذکر کرد: این بخش دارای روزنامه‌های روز و بیش از 270 عنوان مجلات جاری داخلی(عمومی و تخصصی) در موضوعات مختلف است، که شامل ادبیات، جغرافیا، علوم کامپیوتر، فلسفه، عکاسی، عکس، دفاع مقدس، نشریه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، علمی، دینی و ... است.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) عنوان کرد:  همچنین با عضویت در مجامع رسمی پذیرش نشریات و مجلات در حوزه‌های تخصصی و عمومی را  از ارگان‌های دولتی و خصوصی دارا است.

وی با اشاره به بخش خدمات فنی افزود: در این بخش سازماندهی (فهرست نویسی و رده بندی) منابع کتابی و غیرکتابی، آماده‌سازی منابع، قفسه خوانی، وجین، مجموعه‌سازی، صحافی و مبادله صورت می‌پذیرد.

محمودی ذکر کرد: در ضمن این کتابخانه با ارتباطات گسترده در حوزه کتاب با سازمان‌های مختلف مجموعه‌ای عظیمی از منابع علمی، داستانی، مذهبی و ... را گردآوری کرده است.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) عنوان داشت: این کتابخانه همچنین دارای دو سالن مطالعه مجزا برای خانم‌ها و آقایان است که به‌صورت همزمان هر روزه می‌تواند مورد استفاده دانش آموزان، دانشجویان و محققین قرار گیرد.

محمودی در خصوص فعالیت‌های دیگر این کتابخانه ذکر کرد: همچنین کتابخانه شیخ صدوق(ره) علاوه بر موارد ذکر شده و در راستای اهداف سازمانی و جهت  تشویق و ترغیب شهروندان به کتاب و کتابخوانی، برنامه فرهنگی متنوعی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه گفت: معرفی، نقد و بررسی کتاب، رونمایی کتاب، مبادله و اهداء، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، سمینار ها، همایش موضوعی و... کانون ادبی فرصت از جمله کانون‌های مستقر در کتابخانه است که فعالیت‌های ادبی و شعر را دنبال ‌می‌کند.

علیرضا محمودی مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) در پایان با توجه به ساعت کاری کتابخانه ذکر کرد: ساعت کار کتابخانه در ایام هفته 8 صبح تا 11 شب، روزه‌های جمعه 8 صبح تا 16 عصر است.

علاقه‌مندان جهت عضویت در این کتابخانه می‌توانند به شهرری، فلکه اول دولت‌آباد، داخل پارک مهران، کتابخانه عمومی شیخ صدوق(ره)، مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول