اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مسائل سیاسی:

نزدیک‎ترین موضوع در مذاکره تلفنی با اوباما تشدید اختلاف بین دشمنان است

کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: نزدیک‎ترین موضوع در مذاکره تلفنی با اوباما تشدید اختلاف بین دشمنان است و باید به این مسئله توجه شود.

نزدیک‎ترین موضوع در مذاکره تلفنی با اوباما تشدید اختلاف بین دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی شاهینی رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص پیامدهای مذاکره تلفنی رئیس جمهور آمریکا با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان که به درخواست اوباما صورت گرفته است، افزود: دشمنان اسلام و ایران اسلامی به دلیل مواضع اتخاذ شده در گذشته یا به هر دلیل دیگری متأسفانه توانسته‎اند وحدت بین گروه‎های افراطی وهابیان علیه شیعیان و کشور ایران اسلامی به وجود آورند تا بتوانند بر طبل اختلاف بین شیعه و سنی بکوبند.

وی تصریح کرد: این اقدام صورت گرفت تا به مشترکات مسلمانان توجه نکرده و با هدف کمک به رژیم صهیونیستی به طرح مباحث غیرواقعی و ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان بپردازند و باعث عدم ایجاد وحدت بین مسلمانان شوند.

شاهینی ادامه داد: بنابراین شاید اولین و نزدیک‎ترین موضوع در مذاکره انجام شده رؤسای جمهوری ایران و آمریکا شکست وحدت و ایجاد اختلاف بین دشمنان و خارج شدن کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان از محوریت و رهبری گروه‎های افراطی در تشدید اختلاف بین سنی و شیعه باشد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی افزود: نباید از تماس تلفنی ایجاد شده بین روحانی و رئیس جمهور آمریکا برداشت و تحلیل توأم با افراط و تفریط داشت بلکه باید مسائل جدید بین‎المللی و فضای به وجود آمده را با شرایط فعلی مقایسه کرد و بر اساس عقلانیت، حکمت، عزت و مصلحت موضوعات مذکور را مورد توجه قرار داد.

شاهینی گفت: هرگونه رابطه، مذاکره و حتی مواجهه مسئولان در سطوح مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران با آمریکا قطعاً با هماهنگی و نظر مسئولان عالی رتبه نظام صورت می‎گیرد و دولت بدون نظر و موافقت آن‎ها هیچ‎گونه عملی را نه انجام داده و نه می‎تواند در خصوص کشور آمریکا انجام دهد.

استاد حقوق دانشگاه افزود: با توجه به اطمینان و اعتمادی که مسئولان عالی رتبه نظام به دولت و شخص روحانی دارند ممکن است اختیارات تام نیز به ایشان داده باشند با اینکه این اختیار تام است؛ اما در چارچوب تصمیمات اتخاذ شده در سطح مسئولان کلان کشوری است.

شاهینی ادامه داد: هرگونه حرکت، نوشته و اظهارنظری که از اشخاص و جریانات سیاسی در خصوص مذاکره تلفنی انجام شده روحانی با اوباما مطرح می‎شود باید منجر به تقویت نظام و در چارچوب دفاع از مسئولان عالی رتبه و در رأس آن‎ها مقام معظم رهبری باشد.

وی گفت: طبع فعالیت‎های اجرایی و سیاسی منجر به ایجاد دیدگاه‎ها و نظرات مختلف می‎شود و از این‎روست که موضوع ارتباط با آمریکا مسئله‎ای است که کارشناسان و شخصیت‎های مختلف دارای دیدگاه‎های متفاوتی هستند و بیان نظرات کارشناسی مختلف نه تنها امری ناموجه نیست بلکه یک مسئله ضروری و مورد نیاز است؛ اما نکته‎ای که باید به آن توجه کرد آن است که اظهارنظرها باید در چهارچوب موازین شرعی و قانونی و به دور از حسب و بغض باشد ضمن اینکه حمایت‎ها هم باید عقلانی و به دور از هرگونه احساس صورت گیرد.

شاهینی گفت: ما باید در سیاست خارجی تلاش کنیم وحدت احتمالی جهانی علیه کشورمان را از بین ببریم و با دیپلماسی فعال مواضع منطقی و درست کشورمان را که بر اساس عزت، حکمت و مصلحت است به گوش ملت‎ها برسانیم و از هرگونه حرکتی که باعث خدشه‎دار شدن مواضع نظام باشد اکیداً خودداری کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود افزود: ما باید به صداقت،سلامت، اراده قاطع و مصمم دولت روحانی در حمایت از اصول انقلاب و پافشاری بر مواضع حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ایمان کامل داشته باشیم و از این دیدگاه و اقدامات دولت تا زمانی‎که خلاف آن برای ما اثبات نشده ضمن تأیید حمایت کنیم. چرا که مقام معظم رهبری در اولین جلسه دیدار هیئت دولت با معظم له بر ضرورت حمایت همه اقشار به ویژه کسانی‎ که تریبون و امکاناتی از این دست دارند، تأکید فرمودند.

شاهینی گفت: جوانان انقلابی می‎دانند ما امروز بیش از گذشته به وحدت نیاز داریم و باید احساسات خود را کنترل کرده تا خدایی نکرده حوادثی شبیه اتفاقات صورت گرفته در حرم حضرت امام رضا (ع) مرقد مطهر حضرت معصومه (س) و حضرت امام خمینی (ره) تکرار نشود که منجر به تکدر خاطر مقام معظم رهبری شود و البته مسئولان دستگاه‎های قضایی و امنیتی با برخورد قانونی با سوء‎استفاده‎کنندگان جلوی هرگونه رفتار افراطی را بگیرند و بزرگان جریانات سیاسی دوستان و هم‎فکران خود را نسبت به عواقب ناشی از رفتار غیرمنطقی آگاه سازند و تأکید کنند بهترین روش در موضع‎گیری‎های سیاسی تبعیت کامل از مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول