اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان در جشن عاطفه‌ها:

تعمیق فرهنگ انفاق نیازمند همکاری تمام ادارات است‌

استاندار هرمزگان گفت: بسط و گسترش فرهنگ وقف و خیریه، رسیدگی به ایتام و نیازمندان و تعمیق این امر نیاز به همکاری گسترده تمامی ادارات دارد.

تعمیق فرهنگ انفاق نیازمند همکاری تمام ادارات است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ‌ظهر امروز در حاشیه آیین آغاز به کار جشن عاطفه‌ها (در مدارس) ضمن ‌اشاره به توصیه‌های نبی مکرم اسلام و آموزه‌های اسلامی گفت: آن چه در جامعه اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد انفاق و نیکوکاری است که این امر مهم ریشه در عمق اعتقادات مردم غیور ‌ایران اسلامی دارد.

وی اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی ارگان‌ها بالاخص آموزش و پرورش و صدا و سیما را در این زمینه بسیار مهم دانست و افزود: بسط و گسترش فرهنگ وقف و خیریه، رسیدگی به ایتام و نیازمندان ‌و تعمیق این امر نیاز به همکاری گسترده تمامی ادارات دارد.

استاندار هرمزگان‌ در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تجلی نوع دوستی و نهادینه کردن این حرکت اجتماعی ابراز داشت: نیکوکاری و انفاق علاوه بر رضایت الهی موجب مهرورزی، نشاط، امید و همدلی در جامعه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان نیز با  تاکید بر شعار در انتظار مهر حماسی اظهار داشت: امسال حماسه مهرورزی و نیکوکاری  با حضور دانش آموزان در مدارس استان هرمزگان رقم زده می‌شود.

مرتضی موصلی ضمن تشکر از همکاری ادارات بالاخص آموزش و پرورش در نوزدهمین سال برگزاری جشن عاطفه‌ها افزود: سال گذشته با همدلی و همکاری ارگان‌ها 158 درصد رشد در آمد مشارکت در زمینه حمایت و کمک به نیازمندان داشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به افزایش پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در مهر 92 اظهار داشت: سال جاری یک هزار و 134 پایگاه در مدارس و 252 پایگاه در نواحی مقاومت و سطح شهر بر پا شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس نیز ضمن اعلام آمادگی تمامی مدارس این ناحیه گفت: نزدیک به 420 مدرسه  آموزش و پرورش ناحیه یک در اجرای جشن عاطفه‌ها ، جمع‌آوری هدایا و کمک به دانش آموزان نیازمند همکاری دارند.

عبدالرضا دادعلی پور در ادامه افزود: توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری با تمرکز بر قشر جوان بالاخص دانش آموزان سنت حسنه‌ای است که در جهت همکاری با کمیته امداد در قالب جشن عاطفه‌ها در مدارس انجام می‌شود.

مراسم آغازین جشن عاطفه‌ها  با حضور استاندار، مدیر کل  آموزش و پرورش، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان و جمعی از مسئولان به صورت نمادین در مجتمع حیات طیبه ناحیه یک بندرعباس آغاز شد.

در پایان پس از تقدیر از مدیران و معاونان پرورشی مدارس فعال در زمینه برگزاری جشن عاطفه‌ها تمامی مسئولان و دانش آموزان حاضر در مراسم کمک‌های نقدی خود را جهت همدلی با دانش آموزان نیازمند اهدا کردند.

شایان ذکر است با همت کمیته امداد امام خمینی (ره)، با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج مستضعفان و سازمان دانش آموزی جشن معنوی و ملی عاطفه‌ها با شعار در انتظار مهر حماسی روزهای چهارشنبه 10 مهر در همه مدارس، پنجشنبه 11 مهر در میادین اصلی شهرستان‌ها و بخش‌ها و جمعه 12 مهر در مصلاهای نماز جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88001/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول