اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد

افزایش حاشیه‌نشینی در همدان از 5 درصد به 32 درصد

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: حاشیه‌نشینی در شهر همدان از 5 درصد به 32 درصد افزایش یافته که برای جلوگیری از گسترش آن باید با ساخت‌ و سازهای غیر مجاز مقابله کرد.

افزایش حاشیه‌نشینی در همدان از 5 درصد به 32 درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا میرزایی پیش از ظهر امروز در ستاد توانمندسازی شهرستان همدان با بیان اینکه 10 سال از موضوع توانمندسازی حاشیه شهر همدان می‌گذرد اظهار کرد: حاشیه شهر همدان به شکل هلالی از حصار حاج شمسعلی شروع و با عبور از مناطق مختلف به محله منوچهری می‌رسد. 

وی ادامه داد: در شهر همدان پنج منطقه توانمندسازی به عنوان پایلوت انتخاب و بحث ساماندهی آنها اجرا شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خطاب به دستگاه‌های خدمات‌رسان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسانی چون برق، آب و گاز باید امور را در حاشیه شهر به گونه‌ای طراحی و اجرا کنند که کارها در مناطق توانمندسازی هزینه‌های مضاعفی را به دستگاه‌های مختلف تحمیل نکند.  

وی با اشاره به اینکه حاشیه شهر همدان از پنج درصد به 32 درصد افزایش یافته است تصریح کرد: باید ساخت‌ و‌ سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر مهار شود و نمی‌توان مردم را چندین دهه برای تغییر کاربری و تملک اراضی معطل کرد.

میرزایی ابراز داشت: در حاشیه شهر باید سه مؤلفه مهار وضع موجود، تثبیت وضع موجود و جلوگیری از گسترش حاشیه شهر را مد نظر قرار داد.

همچنین در ادامه شهردار منطقه 3 همدان با بیان اینکه در منطقه مزدقینه 300 میلیون تومان برای آسفالت‌ریزی معابر شهرداری هزینه شده، گفت: در منطقه خضر 400 متر از طول مسیر بازگشایی مسیر خضر به بلوار یادگار امام خمینی(ره) انجام و یک هزار و 600 متر به علت کمبود اعتبار باقی مانده است.

مرتضی حضرت‌زاده افزود: در منطقه خضر بیش از دو کیلومتر دیوارکشی رودخانه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان سال گذشته انجام شده است.

وی از احداث چندین فرهنگسرا در مناطق توانمندسازی خبر داد و ابراز داشت: بزرگ‌ترین فرهنگسرای همدان در منطقه خضر ساخته می‌شود.

در ادامه این جلسه شهردار منطقه 4 همدان با بیان اینکه در محله دیزج برای آسفالت‌ریزی معابر 400 میلیون تومان از محل توانمندسازی هزینه شده است گفت: برای آسفالت‌ریزی سطح معابر منطقه دیزج 300 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری اختصاص یافته است.

مجید درویشی افزود: در منطقه دیزج برای جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از محل توانمندسازی و 250 میلیون تومان از محل اعتبارات خود شهرداری هزینه شده است.

وی از دیوارکشی رودخانه در محله حصار امام با 400 میلیون تومان از محل اعتبارات توانمندسازی و 900 میلیون تومان از محل اعتبارات هزینه شده است تصریح کرد: در منطقه منوچهری برای دیوارکشی رودخانه 900 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ 89019/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول