اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های آذربایجان غربی:

63 کتابخانه در آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های آذربایجان غربی گفت: 63 کتابخانه به غیر از کتابخانه‌های مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد.

63 کتابخانه در آذربایجان غربی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی فیروز صبح امروز در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سال 84 تعداد کتابخانه‌های عمومی 44 کتابخانه بوده که در سال 91 به 63 کتابخانه تبدیل شد یعنی 19 کتابخانه در هشت سال افزایش داشته و رشد 43 درصدی دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: پنج کتابخانه در آذربایجان غربی آماده بهره‌برداری است.

وی ابراز داشت: از لحاظ زیربنا کتابخانه‌های آذربایجان غربی سال 84، 23 هزار مترمربع بوده که سال 91 به 41 هزار متر مربع تبدیل شده که اگر زیربنای کتابخانه‌‌‌‌‌های مشارکتی نیز لحاظ شود حدود 110 درصد کتابخانه‌های آذربایجان غربی رشد زیر بنایی داشته است.

فیروز یادآور شد: در خصوص تعداد کتاب در سال 84، 4 هزار جلد کتاب بوده که سال 91 این میزان به بیش از یک میلیون کتاب تبدیل شده و اگر کتابخانه‌های مشارکتی نیز لحاظ شود 197 درصد کتابخانه‌های آذربایجان غربی رشد در زمینه تعداد کتاب داشته است.

این مسئول با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های آذربایجان غربی، اعلام کرد: سال 84، 30 هزار نفر بوده که در سال 91 به 60 هزار نفر تبدیل شده است.

فیروز عنوان کرد: اگر تعداد اعضای کتابخانه‌های مشارکتی به این آمار اضافه شود 147 درصد کتابخانه‌های آذربایجان غربی نسبت به سال 84 رشد در زمینه اعضا داشته است.

وی گفت: استان آذربایجان غربی از لحاظ فناوری اطلاعات در سطح کشور در رده نخست قرار دارد و به اندازه کافی تجهیزات به کتابخانه‌های استان اضافه شده است.

فیروز زیباسازی کتابخانه‌های عمومی، تعمیر فیزیکی و... را اقدامات انجام شده در زمینه کتابخانه‌های استان عنوان کرد و متذکر شد: در تمام کتابخانه‌های آذربایجان غربی بخش کودک راه‌اندازی شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه پرداختن به بحث مطالعه فقط وظیفه کتابخانه‌ها نبوده، اظهار داشت: بحث مطالعه وظیفه تمام نهادهای فرهنگی است.

انتهای پیام/61005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول