اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه اعلام کرد

فعالیت 13 کتابخانه در ارومیه

فرماندار ارومیه گفت: 13 کتابخانه با 332 هزار جلد کتاب در ارومیه فعالیت دارند.

فعالیت 13 کتابخانه در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد شریف‌نژاد دوشنبه‌‌شب در جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید که در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای سال 91 جلسات تخصصی انجمن کتاب همراه با جلسات کمیته مطالعه مفید برگزار شده است.

وی ابراز داشت: بحث‌های تخصصی از جمله روش‌های ترغیب و تشویق کتابخوانی، بحث بانوان خانه‌دار، حوزه‌های آموزش و پرورش و اقشار مختلف طی جلسات مختلف هر دو ماه یکبار انجام شده و تا کنون 9 جلسه برگزار شده است.

شریف‌نژاد خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مساجد، کانون‌های فرهنگی، تشکیل و تکمیل کتابخانه‌های مساجد روستایی از جمله مصوباتی بوده که تعدادی تا کنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد پانل‌های تخصصی کتاب در دانشگاه‌ها ابلاغ شده، ادامه داد: ایجاد کتابخانه در خوابگاه‌ها نیز به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

فرماندار ارومیه ادامه داد: بحث تقویت کتابخانه‌های دانشگاه نیز انجام شده و شهرداری ارومیه نیز قراردادی با خیرین به منظور ایجاد دو کتابخانه اهدایی در زمینه حوزه تخصصی شهر و مسائل شهری بسته که در آستانه تحویل زمینه و ساخت کتابخانه است.

شریف‌نژاد یادآور شد: یکی از مصوبات در زمینه بازسازی کتابخانه قدیمی علامه طباطبایی بوده و در زمینه همکاری بهزیستی با کانون نیز بحث قصه‌گویی مربیان کودک انجام شده است.

وی اعلام کرد: فرمانداری ارومیه نیز در هفته کتاب یک میلیون تومان کتاب خریداری و به بخش‌های خود اهدا کرده است.

فرماندار ارومیه، تعداد کتابخانه‌های شهرستان ارومیه را 13 عدد عنوان کرد و اذعان داشت: که در این 13 کتابخانه 332 هزار جلد کتاب و 19 هزار نفر اعضای فعال وجود دارد و ماهانه 25 هزار کتاب به امانت داده می‌شود.

شریف‌نژاد با بیان اینکه تعداد جلسات برگزار شده 9 جلسه بوده، یادآور شد: تعداد انجمن‌های تابعه نیز چهار عدد است.

فرماندار ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: بحث مجوز کتاب‌هایی که به زبان ترکی و کردی بوده فعلا در اختیار استان نبوده که اگر مجوز در این زمینه اخذ شود پروسه زمان چاپ کتاب تسریع می‌یابد.

انتهای پیام/61005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول