اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مهر؛ آغازگر تقسیم عاطفه‌ها/ مدارس یزد امروز تولد عاطفه‌ها را جشن می‌گیرند

امروز، دهم مهر ماه، گرچه 10 روز از آغاز سال تحصیلی گذشته اما شور و هیجانی خاص در مدارس یزد حکمفرماست زیرا امروز دانش‌آ‌موزان مدارس تولد عاطفه‌ها را به جشن نشسته‌اند و شادی‌های خود را با همسالان نیازمندانشان تقسیم می‌کنند.

مهر؛ آغازگر تقسیم عاطفه‌ها/ مدارس یزد امروز تولد عاطفه‌ها را جشن می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امروز صبح مدارس یزد همچون سایر مدارس کشور با شور و حال خاصی آغاز شد، شور و حالی که علت آن همدلی با نیازمندانی است که در روزهای شاد بچه‌های مدرسه، جایی برای شادی ندارند.

روزهای پایانی شهریور ماه که فروشگاه‌های کیف و کفش و لوازم التحریر از خانواده‌هایی پر بود که برای خرید لوازم مدرسه فرزندانشان مراجعه کرده بودند، کم نبودند بچه‌هایی که با حسرت آخرین روزهای تابستان را می‌گذراندند.

جایی که آغاز مهر شروع شعفی از آغاز دوباره تحصیل بود، شروع مهر برای بسیاری، غصه از جیب‌های خالی بود.

والدینی که توان خرید نداشتند و دانش‌آموزانی که به واسطه نداری پدر و مادر خود، شوقی برای رفتن به مدرسه نداشتند یا اگر شوقی بود، زیر لایه‌های فقر پنهان شده بود.

این شوق را شاید تنها همدلی و همراهی می‌توانست دوباره بارور کند و امروز چنین خواهد شد.

امروز جشن عاطفه‌ها در مدارس آغاز شده و قلک‌‌های مهر و دوستی به میان آمده‌اند تا دوباره شادی‌ها تکثیر شوند، دوستی‌ها تقسیم شوند، مهربانی‌ها ضرب شوند و غم‌ها مجذور.

گرچه 10 روز از آغاز مدرسه می‌گذرد اما هنوز می‌توان شور آغاز سال تحصیلی را در بین دانش‌آموزان کم توان مالی بارور کرد.

بسیاری از دانش‌آموزان مدارس یزد امروز پاکت‌های عاطفه‌ خود را با مبالغی هرچند ناچیز تحویل پایگاه‌های مدرسه دادند تا خود را شریک شادی‌های همسالانشان کنند.

بسته‌های کادوپیچ شده نیز امروز در دستان دانش‌‌آموزان خودنمایی می‌کند و خوشحالی در صورت آنها موج می‌زند گویی به جشن تولدی دعوت شده‌اند و این کادویی است که برای میزبان می‌برند.

در بسیاری از مدارس یزد برنامه‌های ویژه و جنگ شادی برپاست و زیبایی همدلی با اجرای این برنامه‌ها برای همیشه در ذهن بچه‌ها باقی خواهد ماند.

در مدرسه برازنده مقدم ناحیه دو یزد، این مراسم به صورت نمادین برگزار شد و مسئولان استان در آن حضوری پرشور داشتند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد در این مراسم اظهار داشت: امسال یک‌هزار و 700 مدرسه در استان یزد، جشن عاطفه‌ها را با شکوه خاصی برگزار می‌کنند.

محمد اکبری با بیان اینکه سال گذشته مردم خیر یزد در جشن عاطفه‌ها بیش از 14 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی کردند، اظهار امیدواری کرد: امسال نیز مردم دارالعباده یزد در همدلی با نیازمندان، سنگ تمام بگذارند.

وی افزود: جشن عاطفه‌ها امسال در سه روز برگزار خواهد شد که امروز، چهارشنبه، دهم مهر ماه این جشن در مدارس، فردا در پایگاه‌های بسیج و روز جمعه نیز در مساجد و پایگاه‌های نمازجمعه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد، مجموع پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها که در استان یزد در نظر گرفته شده است را 2هزار پایگاه اعلام کرد.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر 4هزار و 500 دانش‌‌آموز و هزار و 800 طلبه زیرپوشش کمیته امداد استان یزد هستند، بیان کرد: امیدواریم با مشارکت مردم یزد، هیچ علاقه‌مند به تحصیلی به دلیل فقر مالی از تحصیل بازنماند.

وی عنوان کرد: جشن عاطفه‌ها امسال با شعار «مهر حماسی» برگزار می‌شود و امیدواریم خیران استان یزد در این جشن باشکوه، حماسه ‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول