اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان خبر داد

واکسیناسیون 11 هزار رأس دام سنگین در‌ کرمان‌

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: 11 هزار رأس دام سنگین در شهرستان کرمان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون 11 هزار رأس دام سنگین در‌ کرمان‌

محمدمهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: دومین فاز واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی امسال در دام سنگین از ابتدای مهر ماه جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در شهرستان کرمان با همکاری بخش خصوصی و دولتی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود در این فاز 11 هزار رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

یزدان‌پناه افزود: بیماری تب برفکی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های عفونی و واگیردار است که سالانه خسارت اقتصادی سنگینی به صنعت دامپروری کشور وارد می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت‌ بیماری تب برفکی در سطح جهان تصریح کرد: تب برفکی که‌ دام‌های زوج‌سم را درگیر می‌کند، می‌تواند موجب کاهش تولید شیر در دام‌های شیری و افت و توقف تولید در دام‌های پرواری و همچنین تلفات در دام‌های جوان شود.

یزدان‌پناه همکاری دامداران را یکی از ملزومات تحقق اهداف این طرح‌ها دانست و ابراز داشت: از تمام دامپروری‌ها درخواست داریم تا همکاری لازم را برای انجام بهینه واکسیناسیون با اکیپ‌های مایه‌کوبی داشته باشند.

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی توسط دامداران و اکیپ‌های مایه‌کوب برای به حداقل رساندن احتمال انتقال آلودگی به دامداری‌ها الزامی است.

یزدان‌پناه گفت: تاکنون 4 هزار و 500 رأس دام سنگین در دامداری‌های شهرستان کرمان مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول