اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای تصدی شهرداری رشت:

رشت را با سرمایه مردمی توسعه می‌دهم / جناحی نیستم

کاندیدای تصدی شهرداری رشت گفت: مردم را در تصمیم‌گیری شریک کرده و از سرمایه مردمی برای توسعه شهر رشت استفاده می‌کنم.

رشت را با سرمایه مردمی توسعه می‌دهم / جناحی نیستم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «مسعود عسکریان» سومین کاندیدای غیربومی تصدی شهرداری رشت کارشناس مدیریت از همدان، سرپرست دفتر امور استانداری همدان و پنج سال شهردار همدان است که امشب برای ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت حضور یافت.

*برنامه مهم شهروندمداری و حفظ اقتدار شهرداری

وی، برنامه‌های خود را در دو محور عنوان کرد و رویکرد در راستای تلاش و اخلاق‌محور، حفظ اقتدار شهرداری، شهروند‌مداری و تکریم شهروند را از برنامه‌های خود برشمرد.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت، مبارزه با رانت‌خواری و فساد اداری را از دیگر برنامه‌های خود ذکر کرد و گفت: فعالیت دور از منازعات و جناحی از برنامه‌های بنده است.

عسکریان، عملیاتی کردن برنامه‌ها و وعده‌های در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را ضروری‌‌ترین اقدام‌ها دانست و اظهار کرد: بودجه شهرداری رشت نیازمند ساختار اجرایی مناسب است.

*توجه به چشم‌انداز توسعه رشت/طرح جامع گردشگری رشت تهیه می‌شود

وی، استانداردسازی اماکن اداری، برون‌سپاری برخی فعالیت‌ها، شهرداری الکترونیک و توجه به چشم‌انداز توسعه رشت را از دیگر برنامه‌های خود ذکر کرد.

شهردار سابق شهر همدان، تهیه طرح جامع گردشگری رشت، جمع‌آوری آب‌های سطحی، تهیه طرح جامع پسماند و ایجاد بازارچه‌های شهر را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

وی، با بیان اینکه بودجه شهرداری رشت 255.6 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: درآمدها و ارزش افزوده این بودجه 35 میلیارد تومان، تملیک اراضی ساختمانی 12.7 میلیارد تومان، ارزش افزوده 6 میلیارد تومان و درآمد شهرداری 193 میلیارد تومان است.

عسکریان، سهم بودجه عمرانی شهرداری رشت را معادل 70 میلیارد تومان از بودجه مذکور ذکر کرد و یادآور شد: نمی‌توان با این مبلغ شهر را اداره کرد.

وی، ورود بخش خصوصی را مهم دانست و تصریح کرد: اساس کار در سطح رشت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برمی‌گردد.

*اصلاح بودجه شهرداری رشت نیازمند همفکری است

نامزد تصدی شهرداری رشت، با بیان اینکه استفاده از توان بخش خصوصی هدف بنده است، متذکر شد: برای اصلاح بودجه باید همفکری داشته باشیم.

وی، با اشاره به اینکه برخی آیتم‌های تشویقی در عوارض محلی کاهش دارد، یادآور شد: این امر نرخ رشد صدور پروانه ساختمانی در رشت را کاهش داده است.

عسکری افزایش ارزش افزوده در بودجه شهرداری رشت را در توان خود دانست و خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ساخت و ساز رشت ضوابط شهرداری با توجه به نوع معابر بوده که محدودیت ایجاد کرده است.

*استفاده از مشارکت مردم در مدیریت شهری

وی ایجاد سازمان زیباسازی رشت را مهم خواند و تصریح کرد: شهردار و شورا باید مشکلات را با همراهی یکدیگر برطرف کنند.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت، ساماندهی ورودی این شهر را از الزامات مدیریت شهری برشمرد و یادآور شد: از مشارکت مردم استفاده کرده و آنها را در تصمیم‌گیری شریک می‌کنم.

وی، متذکر شد: از سرمایه مردمی برای توسعه شهر رشت استفاده می‌کنم و امیدوارم با تلاش حداکثری بتوانیم رشت را در شأن مردم این شهر همپای با اعضای شورا فراهم کنیم.

عسکری در پایان به پرسش‌های رئیس شورای شهر رشت پاسخ گفت.

انتهای پیام/2300/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول