اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامزد تصدی شهرداری رشت:

سطح کیفی زندگی مردم رشت را ارتقا می‌دهم/ مشارکت مردم در اداره شهر ضعیف است

نامزد تصدی شهرداری رشت گفت: ارتقای سطح کیفی زندگی مردم از برنامه‌های مهم بنده برای تصدی شهرداری رشت است.

سطح کیفی زندگی مردم رشت را ارتقا می‌دهم/ مشارکت مردم در اداره شهر ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «سعید آگشته» دومین کاندیدای غیربومی متولد تهران و کارشناس ارشد شهرسازی، رئیس هیئت فوتبال قزوین و مدیرعامل فعلی شرکت مشترک شهرداری‌های کشور امشب برای ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی شورای اسلامی این شهر حضور یافت و از عملکرد مدیریتی خود دفاع کرد.

وی رشت را شهر پرورش‌دهنده مبارزانی مانند میرزا کوچک و دکتر حشمت خواند و اظهار کرد: از دامان سبز این شهر پروفسور سمیعی‌ها تحویل جامعه شده‌اند.

*آبگرفتگی و بوی تعفن رودخانه‌ها معضلات شهر رشت/ریشه فساد در زدوبندهای اداری

کاندیدای تصدی شهرداری رشت، آبگرفتگی ناشی از بارندگی‌های رشت و بوی تعفن رودخانه‌های آن را از معضلات جدی این شهر برای شهروندان ذکر کرد و افزود: سرمایه‌گذار برای رشت تعریف نشده است.

وی، با بیان اینکه رشت مانند تمام ارگانیسم‌ها نیاز به برنامه و هدف دارد، تصریح کرد: مدیر شهری رشت باید بدون لکنت صحبت کند و وامدار کسی نباشد.

آگشته ریشه فساد اداری را در زدوبندهای آن دانست و گفت: باید رشت را با برنامه و نگاه تخصصی و تعامل با نهادهای ذی‌ربط اداره کرد.

وی برنامه‌های خود برای تصدی شهرداری رشت را در سه محور عنوان کرد و یادآور شد: بنده هفت سال شهردار و چهار سال مشاور شهردار بودم و می‌دانم که مدیریت شهری مستلزم حضور و مشارکت مردم است.

شهردار سابق شهر الوند قزوین، برنامه‌ریزی با تعامل شهردار و شورا و سازمان‌ها را در توسعه شهری موثر دانست و ادامه داد: قرار گرفتن در مرکز ثقل نقاط توریستی کشور یکی از ظرفیت‌های شهر رشت است.

*درآمد شهرداری رشت دچار ضعف است

وی با اشاره به اینکه درآمد شهرداری رشت با توجه به جمعیت و ظرفیت موجود و امکانات موجود دارای ضعف و نامناسب است، خاطرنشان کرد: مشارکت نکردن مردم در روند اداره شهر از مشکلات اساسی شهر رشت است.

عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان قزوین، اعتمادسازی و حضور مردم در روند توسعه شهری را اصلی مهم خواند و گفت: مردم در مدیریت رشت کمترین حضور را دارند و این امر در برآیند بودجه مشهود است.

*تک‌هسته‌ای بودن رشت از معضلات است

وی، تک‌هسته‌ای بودن شهر رشت را از معضلات جدی آن خواند و افزود: ایجاد بافت جمعیتی در داخل آن از تهدیدات رشت است.

شهردار نمونه قزوین با اشاره به اینکه بیکاری شهر رشت نقطه ضعف آن است، تصریح کرد: یکی از عوامل ایجاد شهرهای پویا، فراهم کردن اشتغال و بازارهای مناسب و گردش مالی مناسب است و این پویایی در رشت وجود ندارد و ما شاهد بیکاری هستیم.

وی بودجه شهرداری رشت را از هفت ردیف درآمدی ذکر کرد و یادآور شد: این امر نشان‌دهنده فعال نبودن کدهای شهرداری است.

آگشته با بیان اینکه در بودجه شهرداری رشت توجه کافی نشده است، متذکر شد: بودجه‌ای که ملاک عمل شهرداری بوده، غیرواقعی و غیراستحصال است.

*ارتقای سطح کیفی زندگی مردم رشت برنامه‌ مهم است

وی، ارتقای سطح کیفی زندگی مردم را از اهداف و برنامه‌های مهم خود عنوان کرد و یادآور شد: رشت باید شهر گردشگری ایران و مکانی امن برای سرمایه‌گذاری شود.

شهردار سابق الوند، ساماندهی پارک‌ها، نورپردازی شهری، ساماندهی المان‌ها، تهیه طرح جامع گردشگری، مدیریت پسماند، توجه به مناطق محروم و طراحی فضای باز را از برنامه‌های خود در رشت ذکر کرد.

آگشته با اشاره به اینکه رشت باید درآمد پایدار داشته باشد، خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری باید به طرف درآمدهای پایدار سوق پیدا کند و این امر مستلزم بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

*ضرورت خارج شدن رشت از تک ‌هسته‌ای ‌بودن/همراه شدن با مردم هدف مهم است

وی خارج کردن رشت از حالت تک هسته‌ای را از برنامه‌های مهم خود برشمرد و تصریح کرد: وجود دو رودخانه در وسط شهر رشت از مزیت‌های مهم گردشگری است اما به دلیل آلودگی نمی‌توان برای آن سرمایه‌گذار جذب کرد و سرمایه‌گذاری تالاب عینک بیشتر مدنظر است.

نامزد تصدی شهرداری رشت، مطالعه روی فاضلاب‌ و پساب‌های شهری را تخصصی دانست و افزود: نخستین گام بنده مدیریتی بوده و همراه شدن با مردم از برنامه‌های مهم است.

وی نگاه خود به شهر رشت را انسانی خواند و خاطرنشان کرد: باید شهر رشت را برای مردم آن فراهم کنیم و ایجاد نهضت جدید در زیباسازی شهری و فضای سبز از دیگر برنامه‌های بنده است.

آگشته پس از ارائه برنامه‌های خود به پرسش‌های نایب رئیس ‌شورای اسلامی شهر رشت درباره برنامه‌های وی پاسخ گفت.

انتهای پیام/2300/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول