اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس خواستار شد

لزوم رایگان‌سازی درمان بیماران سرطانی

امام جمعه بندرعباس، خواستار رایگان شدن درمان و داروهای مرتبط با سرطان در کشور شد.

لزوم رایگان‌سازی درمان بیماران سرطانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با برشمردن مناسبت‌های هفته، اظهار داشت: در حال حاضر هزینه درمان بیماران سرطانی در کشور بسیار بالا رفته است و در این راه خانواده‌های دارای بیماران سرطان، مشقات زیادی را متحمل می‌شوند که زندگی بنابر تامین هزینه‌های سنگین به کام آنها تلخ شده است.

وی با بیان اینکه خانواده‌های دارای بیمار سرطانی خواهان حمایت هستند، اضافه کرد: باید با درک درست از این خانواده‌ها و قرار گرفتن در کنار آنها، رنج حاصل از دغدغه هزینه‌های درمان را از زندگی آنها زدود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان خواستار اتخاذ تدابیر و مصوباتی شد که بر اساس آن، زمینه درمان رایگان بیماران سرطانی در کشور فراهم شود.

نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی گردشگری اشاره و افزود: مردم ایران از جمله مردمی هستند که در سطح دنیا از رکود‌هایی قابل توجهی در امر سفر برخوردارند و با رقم خوردن هر فرصتی عزم سفر می‌کنند.

وی تاکید کرد: در این چنین شرایطی مسئولان باید زمینه سفرهای ایمن و فراهم سازی امکانات لازم در طول مسیرها و جاده‌های کشور و ایجاد زیرساخت‌ها در شهرها را مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: هرمزگان به واسطه برخورداری از دریا و دیگر ظرفیت‌های طبیعی از جمله استا‌ن‌های پرتقاضا برای سفر در کشور محسوب می‌شود و از همین رو از مسئولان انتظار می‌رود نسبت به فراهم سازی امکانات رفاهی در شهرهای پرگردشگر از جمله بندر مبادرت ورزند.

وی گفت: امکانات باید متناسب با خیل گردشگران در ایامی همانند عید نوروز در بندرعباس باشد.

به گفته نعیم‌آبادی، امکانات کنونی در شهر بندرعباس جوابگوی حجم مسافران در ایامی همانند تعطیلات 22 بهمن و عید نوروز نیست.

امام جمعه بندرعباس همچنین به هفته دفاع مقدس و سالگرد شکست حصر آبادان طی پنجم مهر ماه اشاره و افزود: مردم آبادان مردمی الگو و اسوه هستند و شهدای زیادی را به انقلاب و کشور تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم آبادان و دیگر شهرهای خوزستان و حتی شهرهای غربی کشور در زمان جنگ مصائب و سختی‌های زیادی از جمله کشیدن بار مهاجرت را به دوش کشیده‌اند، گفت: باید نسبت به بازسازی هر چه بیشتر مناطق جنگ زده توجه بیش از پیش داشت.

نعیم‌آبادی در ادامه ایمنی و آتش نشانی اشاره و افزود: معماران، طراحان و ساکنان ساختمان‌ها باید به این اصول توجه کنند تا در زمان بروز مشکلات شاهد تلفات نباشیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان همچنین به روز جهانی ناشنوایان اشاره و افزود: ناشنوایان قشری توانمند هستند و نباید از سر ترحم به آنها نگاه کرد بلکه باید شرایط را برای فعالیت بیشتر آنها در جامعه فراهم کرد.

وی گفت: نباید فراموش کرد بسیاری از مخترعان و دانشمندان در طول تاریخ از ناشنوایان بوده‌اند و این امر نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این قشر دارد.

انتهای پیام/88001/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول