اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مهدهای کودک اداره کل بهزیستی خراسان شمالی خبر داد

توزیع غذای گرم در بین 1500 کودک مهدهای روستایی خراسان شمالی

مسئول مهدهای کودک اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از برنامه توزیع غذای گرم در بین حدود یک هزار و 500 کودک مهدهای روستایی این استان خبر داد.

توزیع غذای گرم در بین 1500 کودک مهدهای روستایی خراسان شمالی

وجیهه زمانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه احتمال افزایش سهمیه غذای گرم کودکان در روستاهای محروم این استان وجود دارد، اظهار کرد: این مهم بسته به اعتبارات ابلاغی بوده که در اختیار بهزیستی گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار و 586 کودک در سطح روستاهای محروم خراسان شمالی از غذای گرم بهره‌مند شدند، افزود: 2 میلیارد و 286 میلیون و 719 هزار ریال به همین منظور صرف شد.

این مسئول اضافه کرد: این کودکان در طول هفته پنج وعده غذای گرم و مناسب دریافت می‌کنند.

مسئول مهدهای کودک اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در عین حال مناطق حاشیه‌ای این شهر را برای ایجاد برخی مهدهای کودک قابل توجه دانست.

* بهره‌مندی 8000 کودک از خدمات مهدهای خراسان شمالی

زمانی‌فر تعداد کودکانی که در مهدهای این استان ثبت‌نام و همزمان با مهر در این محل‌ها حضور یافتند را هشت هزار و 635 کودک عنوان کرد.

به گفته وی، از این تعداد 128 مهد روستایی با سه هزار و 195 کودک در روستاها و 95 مهدکودک در مناطق شهری با پنج هزار و 440 کودک از این خدمات استفاده می‌کنند.

مسئول مهدهای کودک اداره کل بهزیستی خراسان شمالی بیشترین تعداد مهدهای کودک در این استان را مربوط به بجنورد عنوان کرد.

* درجه بندی مهدهای کودک خراسان شمالی

وی با اشاره به اینکه مهدهای کودک براساس خدماتی که به کودکان ارائه کرده، درجه بندی شده‌اند، گفت: بر همین اساس این اماکن در درجات سه ستاره، دو ستاره و یک ستاره و فاقد ستاره درجه‌بندی شده است.

زمانی‌فر بیان داشت: افزون بر این در استان مهدهای کودک به سه بخش مرکز استان، مرکز شهرستان و شهرهای جدید تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی گروه سنی در مهدهای کودک را شامل؛ شیرخواره، نوپا و نوباوه عنوان کرد و افزود: شیرخواره به بچه‌های تازه متولد شده تا 2 ساله، نوپا به 2 تا سه سال و نوباوه به 3 تا 6 سال اطلاق می‌شود.

* افزایش 25 درصدی شهریه مهدهای کودک خراسان شمالی

زمانی‌فر همچنین از افزایش 25 درصدی شهریه‌های مهدهای کودک خراسان شمالی طی امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد.

وی اظهار کرد:‌ بر همین اساس شهریه مهدهای سه ستاره ماهانه 660 هزار ریال، دو ستاره 610 هزار ریال، یک ستاره 570 هزار ریال و فاقد ستاره 470 هزار ریال تعیین شده است.

مسئول مهدهای کودک اداره کل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: این میزان شهریه ماهانه جدای از هزینه‌های سرویس کودکان بوده که باید توسط خانواده‌ها در صورت نیاز تقبل شود.

وی همچنین تنها مهد کودک سه ستاره در استان خراسان شمالی را مربوط به مهد گلها در بجنورد در خیابان طالقانی غربی این شهر عنوان کرد.

انتهای پیام/63002/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول