اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی:

فن‌بازار محلی برای مبادله فناوری‌های نوین بین علم و صنایع است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: فن‌بازار محلی برای مبادله فناوری‌های نوین بین مراکز تولید علم و صنایع تولیدی است.

فن‌بازار محلی برای مبادله فناوری‌های نوین بین علم و صنایع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حامد یحیی بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار دفتر فن‌بازار منطقه‌ای در اراک اظهار داشت: فن‌بازار به معنای بازار فناوری یعنی محلی برای مبادلات فناوری است، همان طور که بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه‌های معاملات مسکن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند در بازار فناوری نیز فن‌بازارها، نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را ضمن ارائه خدمات مشاوره در زمینه مراحل انتقال فناوری بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی فن‌بازار به منزله سیستم جامع و یکپارچه انتقال فناوری، می‌تواند افزایش سرعت و گسترش مبادلات فناوری را در پی داشته و به تسهیل مبادلات مبتنی بر فناوری برسد، ابراز داشت: لازمه تحقق این هدف، استفاده از ابزارهای مناسب و بهره‌گیری از راهکارهای بومی است که متأسفانه در زیرساخت‌های سنتی انتقال فناوری و از جمله فن‌بازارهایی که در حال حاضر در کشور برگزار می‌شود، چندان مد نظر قرار نگرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه فن‌بازار با درک مشکلات عدیده فرا روی ساختارهای موجود انتقال فناوری، ساختار جدیدی را طراحی و پیشنهاد کرده است، ادامه داد: نیازهای متعدد عرضه ‌کنندگان و متقاضیان فناوری و نیز علاقمندان به سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف فناوری و به ویژه فناوری‌های نوین در مسیر تجاری سازی از یک سو و کمبود مراکز مرتفع کننده این نیازها از سوی دیگر، راه‌اندازی یک مرکز تخصصی برای ارائه خدمات مورد نیاز اشخاص درگیر در فرآیند تجاری سازی ایده و فناوری را ضروری کرده است.

یحیی بیان داشت: فن‌بازار به طریق نوین باید بتواند زمینه عملی برای دسترس‌پذیر کردن خدمات تخصصی مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقیِ درگیر در فرآیند تجاری سازی را فراهم سازد، و شرایط را برای ترغیب صاحبان سرمایه به سرمایه‌گذاری‌های مولد و اشتغال‌زا‌ به جای سرمایه‌گذاری‌های کاذب‌مهیا کند.

وی تصریح کرد: در ایران شبکه فن‌بازار ملی نیز به عنوان مهم‌ترین زمینه‌ساز برای ایجاد و توسعه این مبادلات و تعاملات در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی با دارا بودن طیف متنوع از قابلیت‌ها، ارتباطات و زیرساخت‌ها، دانش تخصصی و سوابق قابل توجه، توانایی شبکه‌ سازی و زیر پوشش قرار دادن تمامی اطلاعات و اخبار در حوزه‌های عرضه و تقاضای فناوری، محصولات و معرفی متخصصین و بنگاه‌های فعال این حوزه به بهترین نحو، ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با اشاره به ایجاد فن‌بازار منطقه‌ای خاطر نشان ساخت: بر اساس تفاهم‌نامه پارک فناوری پردیس کشور با سازمان صنایع کوچک ایجاد این دفتر در استان‌های مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس در دستور کار قرار گرفته بود که خوشبختانه استان مرکزی موفق به ایجاد این فن‌بازار برای نخستین‌بار در کشور در بین این شش استان شد.

یحیی با تاکید بر اینکه با ایجاد این دفتر بستر انتقال، خدمات مشاوره و بانک اطلاعاتی نوآوری‌های علمی و صنعتی فراهم شده است، خاطر نشان ساخت: آماده سازی و تجهیز این دفتر در فضایی به وسعت 56 متر مربع در مجموع 200 میلیون ریال هزینه داشته و برای فعالیت آن در قالب یازده سر فصل کلان حداقل به 700 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/87003/ش‌40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول