اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

نفوذ در حلقه اقتصاد منطقه از اهداف راه‌اندازی دفتر فن‌بازار است

مدیر فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نفوذ در حلقه اقتصاد منطقه از اهداف راه‌اندازی دفتر فن‌بازار است.

نفوذ در حلقه اقتصاد منطقه از اهداف راه‌اندازی دفتر فن‌بازار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید احمدرضا علایی‌طباطبایی بعد از ظهر امروز در مراسم  راه‌اندازی نخستین دفتر فن‌بازار منطقه‌ای کشور اظهار داشت: امروز کشور در عرصه‌ علم و دانش به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است که باید به درستی از این موفقیت‌ها بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: تجاری‌ سازی علوم و به کارگیری دانش بومی در صنعت از ضروریات امروز جامعه است که به واسطه آن می‌توان بسیاری از مشکلات را بر طرف ساخت.

مدیر فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه شبکه فن‌بازار ملی بازگو کننده توانمندی‌های کشور در عرصه بومی‌سازی دانش و صنعت است، گفت: بدون شک با راه‌اندازی این شبکه می‌توان در بسیاری از عرصه‌ها به سوی خودکفایی حرکت کرده و به استقلال رسید.

علایی‌طباطبایی در ادامه از طراحی فن‌بازار ملی کشور در سه بخش بازار فیزیکی، بازار مجازی و سیستم پشتیبانی خبر داد و گفت: در حال حاضر در بانک اطلاعاتی این شبکه بیش از چهار هزار رکورد اطلاعاتی به ثبت رسیده که صنعتگران به راحتی می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

وی، هدف از ایجاد این سامانه را اطلاع رسانی بهینه در حوزه تجاری‌سازی دانش، تسهیل جریان اطلاعاتی، ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی و شبکه سازی نهادهای علمی و تولیدی عنوان و ادامه داد: کارکرد فن بازار به عنوان محلی قانونمند برای عرضه و تقاضای فناوری، توسعه فناوری بومی، ترویج و اطلاع رسانی است.

مدیر فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: فن بازار در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی به منظور پاسخگویی به نیاز بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، و با اهداف ایجاد بستر مناسب برای معرفی و عرضه فناوری‌ها و توانمندی‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف تخصصی به ویژه فناوری‌های پیشرفته، ایجاد فضای مناسب برای تجاری سازی دستاوردهای تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای و توسعه اقتصادی دانش بنیان از طریق ارائه فرصت‌های جدید سرمایه گذاری و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری های نوین گام برداشته است.

علایی‌طباطبایی، اهداف پیش‌بینی شده در راه‌اندازی دبیرخانه‌ دائمی فن‌بازار را رصد مداوم فناوری‌های تولید شده در مراکز آموزشی و پژوهشی، شناسایی تولیدکنندگان، سرمایه‌‌گذاران و متقاضیان فناوری، با هدف برقراری ارتباط بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری، تمهید ساختارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزار مورد نیاز، در قالب ایجاد مرکز پشتیبانی فناوری، به منظور ارائه خدمات مرتبط با فرآیند مبادلات فناوری مانند خرید و فروش، سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری، طراحی زیرساخت‌های حقوقی و قانونی در مبادلات فناورانه و نظام‌مند کردن فرآیند انتقال فناوری به کمک سیستم جامع و یکپارچه، ایجاد بستر مناسب برای دسترس‌پذیر کردن دائمی خدمات تخصصی مورد نیاز برای اشخاص حقیقی و حقوقی درگیر در حوزه تجاری سازی و انتقال فناوری، به کمک نیروی انسانی دارای تخصص و تجربه فعالیت فناورانه و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری‌های احتمالی عنوان کرد.

انتهای پیام/87003/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول