اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون توسعه پارک فناوری پردیس کشور

نخستین دفتر فن‌بازار منطقه‌ای کشور در اراک افتتاح شد

نخستین دفتر فن‌بازار منطقه‌ای کشور طی مراسمی با حضور معاون توسعه پارک فناوری پردیس کشور، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و جمعی از مسئولان استان در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اراک افتتاح و راه‌اندازی شد.

نخستین دفتر فن‌بازار منطقه‌ای کشور در اراک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون توسعه پارک فناوری پردیس کشور ظهر امروز در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: ایجاد فن‌بازار منطقه‌ای در 6 استان کشور در دستور کار قرار گرفته که استان مرکزی به عنوان استان پیشتاز موفق به راه‌اندازی این مرکز شده است.

حسین صابری افزود: شدت تحریم‌های غرب علیه ایران موجب شد ما بتوانیم با اتکا به نیروهای داخل و با توجه به توان و ظرفیت‌های بالای تولیدی دست به کارهای بزرگی زده و اقتصاد کشور را شکوفاتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز پارک فناوری پردیس تنها پارک فناوری زیر مجموعه ریاست جمهوری است که کارهای بزرگ و ارزشمندی در دست اقدام دارد، تصریح کرد: در این پارک فناوری، علومی نظیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک و تجهیزات پزشکی، فناوری مکانیک و اتوماسیون، تکنولوژی‏‌های جدید همچون نانو فناوری و بیو فناوری مستقر هستند.

صابری با بیان اینکه در حال حاضر، پردیس دارای بزرگ‏ترین پارک فناوری کشور است، ابراز داشت: پارک‏های فناوری مراکز اقتصادی هستند که در راستای تجاری‌ سازی فناوری فعالیت می‏‌کنند و برای اشتغال متخصصان، ایجاد ارزش افزوده بالا در کنار مراکز رشد و حمایت از شرکت‏های دانش ‏بنیان کوچک تأسیس می‏‌شوند.

معاون توسعه پارک فناوری پردیس کشور افزود: از سال 82 بحث ایجاد ارتباط بین شرکت‌های صنعتی که نیاز به دانش فنی و طرح‌های جدید دارند با کسانی که می‌توانند دانش‌های فنی جدید را ارائه دهند، مطرح و به صورت جدی پیگیری شد.

وی بیان داشت: با بررسی تجربه کشورهای مختلف جهان در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که فن‌بازار منطقه‌ای به عنوان ساختاری موفق توانسته این ارتباط ‌ها را برقرار کرده و در این زمینه نقش‌آفرینی کند که به همین دلیل ایجاد این فن‌بازارها در شش استان کشور در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

صابری تاکید کرد: فن‌بازار منطقه‌ای استان مرکزی در واقع نمایندگی شبکه فن‌بازار ملی در گستره محدودتر بوده و به صورت تخصصی و متمرکز در منطقه جغرافیایی استان فعالیت دارد که دارای صفحات اختصاصی در سایت شبکه فن‌بازار ملی است و اطلاعات تمامی دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، نمایشگاه‌ها، موسسات استاندارد در تعامل با سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با علم و فناوری در استان را پوشش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان مرکزی محلی برای مبادله فن‌آوری، عرضه و تقاضای فن‌آوری است، خاطر نشان ساخت: از این پس واحدهایی که نیازمند تکنولوژی نوین هستند به این مرکز مراجعه کرده و نیازهای خود را تامین خواهند کرد.

به گفته وی این دفتر جایگاهی است برای حضور نخبگان، اساتید و دانشگاهیانی که دارای طرح‌های دانش بنیان هستند.

انتهای پیام/87001/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول