اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی با معاونان و مسئولان انتظامی استان ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام برنامه‌های هفته ناجا را تشریح کرد

فرمانده انتظامی استان ایلام طی نشستی برنامه‌های هفته ناجا را تشریح کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام برنامه‌های هفته ناجا را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی دولتی در نشستی با معاونان و مسئولان انتظامی استان ایلام اعتمادسازی را تنها راه جلب مشارکت مردم دانست و اظهار داشت: احترام به قانون ضامن امنیت و آرامش جامعه است.

وی افزایش اعتماد عمومی، رضایت‌مندی، جلب مشارکت مردم و انضباط اجتماعی را محور برنامه‌ها و فعالیت‌های نیروی انتظامی خواند و گفت: اقتدار پلیس بر اساس شعار امسال هفته ناجا بر پایه مردمداری، قانون‌مداری و روزآمدی استوار است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره با اینکه مردم یکی از ارکان مهم امنیت در جوامع امروزی هستند، گفت: نوع و میزان مشارکت اقشار مختلف مردم باعث انسجام اجتماعی شده و نظم و امنیت را در جامعه تشکیل می‌دهد.

وی مردم را زمینه‌ساز روابط اجتماعی خواند و افزود: مفهوم سرمایه‌های اجتماعی با وجود مردم معنا پیدا می‌کند.

دولتی با تأکید بر نقش مردم در رسیدن به امنیت اجتماعی پایدار گفت: ساز و کار پلیس در این زمینه جلب اعتماد، مشارکت مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی خود است.

این مسئول انتظامی، امنیت را نخستین مولفه توسعه پایدار در جامعه عنوان کرد و گفت: پلیس همپای پیشرفت‌های کشور تغییرات گسترده‌ای را در فرایند تولید و حفظ امنیت در جامعه انجام داده و با محور قرار دادن مردم، قانون و بهره‌مندی از دانش فناورانه تلاش دارد با حفظ سرمایه‌های اجتماعی امنیتی قابل قبول را در جامعه برقرار کند.

وی تصریح کرد: حمایت عمومی از پلیس باعث کاهش میزان جرایم در جامعه شده و به قضاوت‌های پلیس به عنوان مجری و حافظ قانون مشروعیت بخشیده و اقتدار نیروی انتظامی را در جامعه تثبیت می‌کند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با تأکید بر اینکه اقتدار پلیس در راستای بهبود امنیت و آرامش جامعه و افزایش سرمایه‌های اجتماعی است، گفت: مشروعیت اقتدار پلیس در نظام اسلامی مبتنی بر پذیرش عامه مردم است.

وی فرهنگ و سرمایه‌های اجتماعی را شکل دهنده ارتباط پلیس با مردم خواند و گفت: توسعه سرمایه‌های اجتماعی اولین ضرورت برای ایجاد امنیت و اقتدار نیروی انتظامی در جامعه است.

دولتی در ادامه به موضوع روزآمدی پلیس به عنوان یکی دیگر از مولفه‌های نیروی انتظامی پرداخت و گفت: پلیس در جمهوری اسلامی ایران همپای فناوری‌های نوین جهانی در حوزه‌های سخت‌افزاری و زیرساخت‌ها تلاش دارد و ضمن استاندارد سازی رفتار سازمانی در جهت استقرار امنیت و آرامش در جامعه تلاش می‌کند.

وی تسلط بر فضای مجازی، استفاده از خدمات الکترونیکی در تأمین امنیت و بهره‌مندی از پ‍ژوهش‌های علمی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی را از اقدامات پلیس در جهت روزآمدی عنوان کرد و گفت: پلیس جامعه محور بایستی دانش بنیان، فناورانه و هوشمند عمل کند.

فرمانده انتظامی استان ایلام قانون‌مداری را رکن اساسی در حفظ سرمایه‌های اجتماعی پلیس خواند و گفت: عدالت و اجرای عادلانه دو ویژگی قانون است که در صورت پایبندی به آن اعتماد مردم حفظ شده و احساس امنیت در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

وی یکسان بودن تمام مردم در برخورداری از حقوق شهروندی را محور اصلی قانون گرایی در سازمان پلیس دانست و گفت: قانون شاخص و ملاک حفظ امنیت در جامعه و مجازات مجرمان بوده و در چارچوب آن باید به مردم احترام گذاشت.

دولتی در ادامه هفته ناجا را تبلور عینی پلیس جامعه محور خواند و گفت: امسال برای هفته نیروی انتظامی بیش از 700 عنوان برنامه پیش‌بینی شده که از این میزان، تعداد 75 برنامه اصلی و 17 برنامه به صورت وی‍ژه و فوق‌العاده لحاظ شده است.

این فرمانده انتظامی خاطر نشان کرد: 70 درصد برنامه‌های امسال هفته ناجا در حوزه برون سازمان و بیشتر با موضوعات آموزشی، مشارکتی برنامه‌ریزی شده و 30 درصد بقیه نیز در حوزه درون سازمان بار دیگر تقدیر از کارکنان و خانواده‌های آنها است.

وی جلب اعتماد عمومی و توسعه و ترویج فرهنگ نظم و امنیت در جامعه را از اهداف برنامه‌های هفته ناجا عنوان کرد و گفت: سعی می‌کنیم با تقویت رویکرد جامعه محوری پلیس در مهار و کنترل زمینه‌های وقوع جرم تلاش کنیم.

دولتی با اشاره به اینکه شعار "اقتدار، در سایه مردمداری، قانون‌مداری، روزآمدی" به عنوان شعار امسال هفته ناجا انتخاب شده است ابراز امیدواری کرد سال پیش رو سالی توام با آرامش و امنیت برای مردم استان بوده و مردم شریف و ولایت‌مدار استان همراهی، همفکری و مشارکت خود را از مجموعه انتظامی استان دریغ نکنند.

انتهای پیام/2246/ک/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول