اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد

اعزام 14 هزار دانش‌آموز استان مرکزی به اردوهای راهیان نور

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اعزام 14 هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوم دبیرستان استان در قالب درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور خبر داد.

اعزام 14 هزار دانش‌آموز استان مرکزی به اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن گلشن‌زاده ظهر امروز در نشست خبری راهیان نور دانش‌آموزان استان مرکزی گفت: در مرحله نخست، 7 هزار نفر از دانش‌آموزان پسر سال دوم متوسطه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند و در مرحله دوم نیز 7 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر اعزام خواهند شد.

وی اظهار کرد: مرحله اول اعزام اردوی دانش‌آموزی راهیان نور استان مرکزی از 13 مهرماه جاری ویژه برادران در قالب 13 کاروان آغاز و تا 19 آبان‌ماه 3 هزار و 654 نفر از دانش‌آموزان پسر به مناطق عملیاتی جنوب و 3 هزار و 248 نفر به مناطق عملیاتی غرب اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دانش‌آموزان در قالب اردوی سه روزه از مناطق مختلف عملیاتی جنوب از جمله اروند، شلمچه، هویزه و فتح‌المبین بازدید می‌کنند.

گلشن‌زاده با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان پسر به مناطق عملیاتی غرب از 12 تا 19 آبان‌ماه جاری انجام می‌شود، افزود: دانش‌آموزان در این اردو از مناطق عملیاتی کرمانشاه، گیلان غرب، سرپل ذهاب و قصر شیرین بازدید خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم نیز 7 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر از 22 آبان‌ماه تا 28 آذر‌ماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف فرهنگی برای دانش‌آموزان شرکت کننده در اردوی راهیان نور اظهار کرد: اعزام روحانی و راوی با هر اتوبوس، اجرای نمایش رزم شبانه برای دانش‌آموزان، نمایش رزمی و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های فرهنگی خواهد بود.

گلشن‌زاده از برگزاری جلسات هماهنگی با فرماندهان حوزه‌ها و مسئولان آموزش و پرورش و هماهنگی‌های انجام شده به منظور تامین منابع غذایی و اسکان دانش‌آموزان خبر داد و اضافه کرد: اردوگاه شهید زین‌الدین اندیمشک و اردوگاه شهید مسعودیان اهواز به منظور پذیرایی و اسکان دانش‌آموزان آماده شده است.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز، مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، حفظ آرمان‌های شهدا و ارتقای بصیرت و آگاهی برای مقابله با فتنه‌های دشمنان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان ‌نور عنوان کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه راهیان نور در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به دانش‌آموزان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور، خط مقابله جنگ نرم با دشمن است و آثار و برکات حاصله از این اردوهای فرهنگی معنوی نقش موثری در برابر هجمه دشمن و استکبار جهانی داشته است.

گلشن‌زاده با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را برای مقابله با این حرکت فرهنگی به کار گرفته است، افزود: این اردوها به صورت کاملاً داوطلبانه بوده و برای دانش‌آموزان هیچ اجباری نیست و بحث اختصاص نمره نیز مطرح نبوده و این اردوها در راستای آشنا کردن نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ایمنی حمل و نقل در سفرهای راهیان نور اظهار کرد: تلاش شده تمامی خودروها از استانداردهای مورد نیاز برخوردار باشند و یک تیم بازرسی فنی قبل از حرکت تمامی مسائل ایمنی خودروها را کنترل کند و در صورت مشاهده نقص از حرکت خودرو جلوگیری ‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر ساله برنامه اعزام دانش‌آموزی، عمومی و دانشجویی اردوی راهیان نور غرب کشور با حضور اقشار مختلف مردم انجام می‌شود، اضافه کرد: امسال بیش از 3 هزار نفر در قالب اردوی راهیان نور غرب کشور به مناطق عملیاتی کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام اردوهای راهیان نور دانشجویی و عمومی استان مرکزی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود. 

انتهای پیام/87002/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول