اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

رویدادهای فرهنگی نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های مرتبط با مسائل فرهنگی در هر چه با شکوه برگزار شدن جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تلاش کنند.

رویدادهای فرهنگی نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در ستاد استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی که در این جلسه دعوت شده بودند، اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین‎المللی تئاتر تنها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی باید در چنین رویداد بین‌المللی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

وی کار فرهنگی را رسالت ذاتی صدا و سیما عنوان کرد و گفت: صدا و سیما باید در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همکاری لازم را داشته باشند و از این رویداد فرهنگی در اثرگذاری در جامعه بهره بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به اهمیت پرداختن به تئاتر کودکان اضافه کرد: هنر تئاتر در کودکان و نوجوانان باید فرهنگ ارزشی را به کودکان القا کند.

وی بیان داشت: در این جشنواره میهمانان خارجی به عنوان سفیران فرهنگی هستند تا این پیام را به مردم کشور خود انتقال دهند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تئاتر زمینه فرهنگی و تربیتی را فراهم می‌کند، افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با اجرای نمایش و برنامه‌های جنبی موجب ایجاد شور و نشاط به این قشر جامعه می‌شود که باید مسائل آموزشی و تربیتی را نیز در خود داشته باشد.

*انجام کارهای فرهنگی از نان شب واجب‌تر است

وی با اشاره به سطح بین‌المللی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در کوتاه مدت تأثیرگذاری ملموس دارند اما در بلند مدت تأثیرگذاری آنها ماندگار خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای القای فرهنگ بیگانه در کشور یادآور شد: امروزه استکبار جهانی با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب همچنان از طریق ماهواره و اینترنت به دنبال انتقال فرهنگ بیگانه در کشور است که باید این حساسیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: انجام کارها و فعالیت‌های فرهنگی از نان شب واجب‌تر است و باید از ظرفیت هنر تئاتر برای مقابله با اقدامات ضدفرهنگی استفاده کرد.

قاسمی‌فرزاد ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های مرتبط با مسائل فرهنگی باید دید خود را گسترده کرده و در هر چه باشکوه برگزار شدن این جشنواره تلاش و همکاری کنند.

وی از اختصاص بودجه‌ای از سوی استاندار همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: با توجه به حساسیت مباحث فرهنگی و کمبود بودجه برای اختصاص به جشنواره، دستگاه‌ها باید برای حفظ آبروی استان و کشور از تمام توان پشتیبانی و فکری خود استفاده کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر اینکه در ایام برگزاری جشنواره تا حد ممکن همایش و جلساتی برگزار نشود، گفت: امیدواریم با استمرار برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان زیرساخت‌های تعالی فرهنگی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/89003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول