اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات کرمانشاه مطرح کرد

تولید 3900 تن ماهی در استان کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال سه هزار و 900 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید شود.

تولید 3900 تن ماهی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیومرث شهبازی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال سه هزار و 900 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید شود.

بر اساس گزارش جهاد کشاورزی، شهبازی افزود: سال گذشته 2 هزار و 295 تن انواع ماهیان گرمابی از مجتمع پرورش ماهی شهدای قصرشیرین برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری به 2 هزار و 600 تن برسد.

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، پرورش ماهیان گرمابی در مجتمع شهدای قصرشیرین به دو صورت مونوکالچر (تک گونه ای) و پلی کالچر (به ‌همراه سایر گونه‌ها) صورت می‌گیرد.

شهبازی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و 25 تن انواع ماهیان گرمابی از دیگر منابع آبی و سدهای استان تولید شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری به یک‌هزار و 300 تن برسد.

وی خاطر نشان کرد: ماهیان گرمابی در برخی سدهای استان از جمله سدهای شیان، آزادی، کل‌کش و زاگرس  پرورش می‌یابند، ضمن اینکه در سطح رودخانه‌ها و منابع آبی نیز پرورش این نوع از آبزیان انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ‌هد (سرگنده) را از جمله انواع ماهیان گرمابی برشمرد که در استان کرمانشاه تولید می‌شوند و میانگین تولید ماهیان گرمابی در استان را سه تن در هکتار عنوان کرد.

شهبازی ابراز داشت: استان کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول کشوری را در بین استان‌های غیرساحلی و رتبه ششم را در بین تمامی استان‌های کشور در اختیار دارد.

وی افزود: هم‌اکنون ماهیان گرمابی استان از نظر وزن در وضعیت خوبی به‌ سر می‌برند و وزن آن‌ها به ‌حدود دو و نیم تا سه کیلوگرم رسیده و با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت ماهی در مرزهای استان مناسب است، توصیه شده تا برداشت ماهی آغاز شود و تا اواخر آبان ماه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/2700/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول