اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

بالغ بر 900 روستا در گلستان قابلیت اجرای طرح هادی را دارند

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: استان گلستان بیش از یک‎هزار روستا دارد که بالغ بر 900 روستا قابلیت اجرای طرح هادی را دارند.

بالغ بر 900 روستا در گلستان قابلیت اجرای طرح هادی را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد تقی زمانی‎نژاد پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: مطالعات کارشناسان بنیاد مسکن گلستان بر روی 560 روستا انجام و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز اجرای طرح هادی در این روستاها بدون فوت وقت آغاز خواهد شد.

عملیات اجرای طرح هادی در 160 روستای گلستان صورت گرفت

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرای طرح هادی در 160 روستای گلستان صورت گرفته که از این تعداد بالغ بر 60 روستا در فاز دوم عملیات اجرایی طرح هادی قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان تاکید کرد: در تلاش هستیم با عنایت به اعتبارات و بودجه‎های تخصیص یافته سال‌جاری ضمن ادامه طرح هادی در روستاهای مذکور اجرای فاز دوم روستاهای واجد شرایط را آغاز و در روستاهایی که مطالعه و تحقیق صورت گرفته و از یک طرح و نقشه جامع بهره‎مند هستند نیز عملیات اجرای طرح هادی آغاز شود.

اجرای طرح هادی هزینه‎بر و نیاز به بودجه زیادی دارد

زمانی‎نژاد اضافه کرد: اجرای طرح هادی هزینه‎بر و نیاز به بودجه زیادی دارد، ضمن اینکه اجرای همزمان طرح هادی در روستاهای مناطق مختلف استان مقدور نیست و آغاز عملیات و پیشرفت فیزیکی کار با توجه به اولویت‎بندی‎هایی از قبیل جمعیت و وضعیت معیشتی مردم در کنار آسیب‎ها طبیعی انجام و منوط به همکاری مسئولان محلی و مردم آن روستا است.

وی ادامه داد: در بعضی از روستاهای استان که در سال‎های گذشته با مشکل سیل مواجه شدند عملیات ساخت و ساز با سرعت بیشتر انجام گرفت تا مردمی که در جریان سیل دچار خسارت شده و خانه و کاشانه خود را از دست داده بودند، دچار مشکل نشوند.

21 میلیارد و 420 میلیون ریال کمک‎ تسهیلاتی و دولتی برای اهالی سیل‎زده تیل‎آباد آزادشهر

وی با اشاره به سیل سال 1386 روستای تیلان از توابع بخش چشمه‎ساران شهرستان آزادشهر اذعان داشت: 252 خانواده در جریان این اتفاق طبیعی آسیب جدی دیده که از این تعداد 152 خانوار اصلی و 100 خانوار هم فرعی بودند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با همکاری اداره شهرستان آزادشهر و همکاری سایر نهادهای طرح جابه‌جایی افراد این روستا از منطقه سیل‎گیر به مناطق امن را اجرا و در دو سایت جداگانه مناطقی را برای اسکان مردم آسیب‎دیده از سیل انتخاب کرد.

زمانی‎نژاد تصریح کرد: در آن زمان به ازای هر خانوار مبلغ 70 میلیون ریال وام و در مجموع 17 میلیارد و 640 میلیون ریال وام به اهالی این روستا تخصیص و به ازای هر خانوار مبلغ 15 میلیون ریال و در مجموع 3 میلیارد و 780 میلیون ریال کمک دولتی در نظر گرفته شد.

برای اجرای طرح هادی در یک روستا 7 میلیارد ریال اعتبار نیاز است

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان تاکید کرد: هزینه اجرای طرح هادی شامل نقشه‎کشی، خاکبرداری، بازگشایی و آسفالت معابر، جدول‎کشی و ایجاد کانال بالا بوده و برای انجام عملیات در یک روستا با توجه به وسعت روستا بین 7 میلیارد ریال تا 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار امیدواری کرد امسال هم طبق سنوات گذشته تمامی اعتبارات پیش‎بینی شده در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد تا اجرای طرح هادی با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول