اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خواستار شد

تعیین تکلیف گورستان‌های غیرمحصور و فاقد متولی هرمزگان

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان خواستار تعیین تکلیف گورستان‌های غیرمحصور و فاقد متولی در استان شد و همچنین بر راه‌اندازی دفاتر طلاق و ازدواج در شهرستان‌های فاقد این دفاتر تاکید کرد.

تعیین تکلیف گورستان‌های غیرمحصور و فاقد متولی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری امروز در نشستی که مسئولان ثبت احوال هرمزگان و دستگاه‌های مربوطه با آمار حضور داشتند، به اهمیت ثبت احوال و آمار طی عصر کنونی اشاره کرد و گفت: کنترل و مدیریت جوامع امروزی بدون برخورداری از آمار درست امری ناممکن است. 

وی با بیان این‌که در امور ثبت وقایع حیاتی، ثبت به موقع وفات و تولد از اهمیت بالایی برخودار است، گفت: طی سال‌های گذشته در هرمزگان ثبت به موقع این امور به حد قابل توجهی به استانداردهای موجود نزدیک شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان با بیان این‌که شاخص‌های کمی و کیفی در ثبت احوال هرمزگان رشد داشته است، اظهار داشت: امروز احساس نیاز به خدمات ثبت احوال حکایت‌گر نقش ممتاز و منحصر به فرد ثبت احوال در دنیای امروز است به همین خاطر همکاری با ثبت احوال بیش از گذشته لازم است.

وی با اشاره به این‌که در استان گورستان‌های غیرمحصور و فاقد متولی وجود دارد در این نشست دستور داد، فرمانداران در شهرستان‌ها در اسرع وقت و با حساسیت کامل نسبت به تعیین تکلیف این‌گونه گورستان‌ها اقدام کنند.

بامری در ادامه از دستگاه‌هایی همانند فرمانداری‌ها، پلیس اطلاعات و امنیت، دانشگاه‌ علوم پزشکی و سایر ادارات خواست که نهایت همکاری را با ثبت احوال استان در باب ثبت به موقع وقایع حیاتی داشته باشند.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که ثبت احوال یکی از نهادهای حاکمیتی است که عهده‌دار تنظیم و تهیه اسناد هویتی مردم در جامعه است، عنوان کرد: پایه استحکام و اطمینان اسناد در ثبت احوال است چراکه اسناد صادر شده در ثبت احوال ملاک عمل در احراز هویت و کسب خدمات مختلف قرار می‌گیرد.

بامری یادآور شد: بنابراین اهمیت ثبت احوال به روشنی برای همگان مشخص شده است.

وی عنوان کرد: امروز علاوه بر افراد جامعه، دستگاه‌ها نیز نیازمند خدمات هویتی و آمار به روز ثبت احوال هستند.

انتهای پیام/88001/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول