اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از قلعه‌گنج گزارش می‌دهد

کانکس جایگزین مدرسه کپری میانشهر

بعد از انتشار گزارش فارس از ساختن مدرسه کپری روستای میانشهر، آموزش و پرورش دو کانکس را به این مدرسه آورد تا حداقل امسال کپری ساخته نشود.

کانکس جایگزین مدرسه کپری میانشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، در پی انتشار گزارش خبرگزاری فارس از مدارس کپری این شهرستان، تعدادی از خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های پایتخت برای برداشت دوم از این مدارس به همراه مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان و کارشناسان این سازمان به قلعه‌گنج سفر کردند.

اینجا قلعه‌گنج گنجینه استعدادهای ناب است که از نیروی انسانی فعال و کوشا و با استعداد گرفته تا سرزمین‌های زرخیز آن، هنوز برای کشف آنها در آغاز راه هستیم.

بعد از انتشار گزارش فارس از ساختن مدرسه کپری روستای میانشهر، آموزش و پرورش دو کانکس را به این مدرسه آورده بود تا حداقل امسال کپری ساخته نشود.

عدم تخصیص اعتبار مدرسه میانشهر در سال گذشته

غلامرضا رجایی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در جمع مردم روستای میانشهراظهار داشت: خدمات انجام شده را نباید زیر سئوال برد، این همه مدرسه ساخته شده است و باید در کنار آنها، کمبودها و مشکلات هم بیان شوند.

وی افزود: درست است که در فضای آموزشی کمبود وجود دارد، اما حجم کار نوسازی بسیار بالا است و در سال گذشته عدم تخصیص اعتبار مدرسه میانشهر را همین‌گونه باقی گذاشت.

رجایی با بیان اینکه مدرسه میانشهر در اولویت اعتباری ما است، تصریح کرد: در صورتی که امسال اعتبار اختصاص یابد این مدرسه کپری هم برچیده می‌شود.

وی گفت: در جنوب کرمان تاکنون 14 مدرسه شبانه‌روزی ساخته شده است که در شهرستان قلعه‌گنج سه مدرسه ساخته شده و یک مدرسه در حال ساخت است.

تکنیک خاص اطلاع‌رسانی از نظر مدیرکل نوسازی

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان عنوان کرد: در مجموع در دولت نهم و دهم خدمات بسیاری در بحث آموزش و پرورش در منطقه صورت گرفته است و بیش از 80 مدرسه محکم ساخته شده است.

رجایی بیان داشت: خدمات زیادی بعد از انقلاب اسلامی در جنوب کرمان صورت گرفته است، عملکرد خوب نظام را باید انعکاس دهیم و ضعفی اگر وجود دارد، باید دست در دست هم دهیم و آینده را بهتر بسازیم.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مسئولیت خطیری است که بر دوش اصحاب رسانه است که نیاز به تکنیک خاص خود دارد.

کمبود فضای مجتمع آموزشی سورگ‌آباد

بعد از بازدید مدرسه کپری و گفت‌وگوی اصحاب رسانه با دانش‌آموزان و معلمان مدرسه میانشهر به روستای سورگ‌اباد در دو کیلومتری میانشهر رفتیم.

اینجا یک مدرسه ابتدایی و یک مدرسه راهنمایی داشت، مدیر مجتمع از کمبود فضای آموزشی گله داشت و گفت: دو کلاس در بیرون و وسط محوطه مدرسه برگزار می‌شود که کارشناسان سازمان نوسازی اصرار داشتند تا با مدیریت بهتر و استفاده از شیفت عصر این مشکل برطرف شود. 

جهانبخش عزیزی افزود: در پایه اول و دوم ما دو کلاس تکمیل داریم و اگر دانش‌آموزان مدرسه محدثه به ما اضافه شوند در مجموع با دو شیفت کاری بیش از چهار کلاس کمبود داریم.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان این منطقه مستعد و آماده هستند اگر امکانات آموزشی به اندازه شهرهای بزرگ و مرکز استان باشد، قطعا قبولی در دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد.

وجود یک مدرسه شبانه‌روزی مجهز در مرکز بخش چاه‌دادخدا

در مرکز بخش چاه‌دادخدا یک مدرسه شبانه‌روزی مجهز ساخته شده است که در دو شیفت از آن استفاده می‌شود.

رجایی مدیرکل نوسازی استان کرمان در این مدرسه در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع استان بیش از یک‌هزار و 755 کلاس درس در قالب 396 پروژه آموزشی در حال ساخت است که فقط در دولت نهم و دهم بیش از 6 هزار کلاس درس ساخته شده است.

وی افزود: در قلعه‌گنج 13 پروژه در قالب 57 کلاس درس در دست اجرا و مطالعه است که با اختصاص اعتبار به پیمانکار واگذار می‌شود.

رجایی تصریح کرد: اگر مردم روستاها بیشتر با هم همکاری و تعامل داشته باشند ما هم قطعاً سریعتر می‌توانیم، خدمات ارائه دهیم.

ضرورت نگاه ویژه سازمان نوسازی به قلعه‌گنج

خسرو اباذر مدیر آموزش و پرورش قلعه‌گنج نیز اظهار داشت: عمق محرومیت در قلعه‌گنج از گذشته‌های دور است، مشکلات بسیاری بر سر راه ما بوده، اما به لطف خدا و تلاش دولتمردان جمهوری اسلامی خیلی از این مشکلات رفع شده‌اند، اما هنوز در بعضی از نقاط این آثار نمایان است.

وی افزود: رشد جمعیت در مناطق روستایی و به ویژه منطقه رمشک زیاد است و با این روند در آینده با مشکل کمبود فضای آموزشی به طور جدی مواجه می‌شویم و می‌طلبد، سازمان نوسازی به صورت ویژه قلعه‌گنج را ببینند.

اباذر عنوان کرد: فضاهای آموزشی در مرکز شهر قلعه‌گنج بسیار قدیمی هستند و بعضی بالای 25 سال ساخت هستند و با توجه به رشد شهری امسال با کمبود فضای اموزشی مواجه بودیم که با شیف‌بندی توانستیم از این مرحله گذر کنیم.

عمران مؤمنی بخشدار مرکزی قلعه‌گنج در پاسخ به سئوال خبرنگاری گفت: افزایش جمعیت و ساکن شدن مردم در منازل مستحکم طرح کپرزدایی سبب افزایش جمعیت روستاها شده است و با این اقدام توقع آنها برای مدرسه دار شدن بالا رفته است.

وی افزود: طبیعی است که وقتی یک نیاز برطرف می‌شود، نیاز بعدی درخواست می‌شود و این قضیه برای مردم روستاهای میانشهر خیلی جدی شده است.

مؤمنی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی دو مدرسه به هم و تعداد روستاهای همجوار مدرسه روستای سورگ‌آباد با دو شیفت هم جوابگو نبود و قطعا با ارائه سرویس مدرسه این مشکل در سالیان گذشته برطرف می‌شد.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها حاضر به فرستادن فرزندان خود به روستای همجوار نیستند و با فرض اینکه سرویس هم ارائه می‌شود، این دانش‌آموزان از تحصیل باز می‌ماندند.

در حاشیه

دو تن از روزنامه‌نگاران به دلیل شرایط آب و هوایی دچار گرمازدگی شدند که در شهر قلعه‌گنج به استراحت پرداختند.

قول‌های فراوان از جانب خیران و سازمان نوسازی شنیدیم که تا محقق شدن آن صبر می‌کنیم، اما ای کاش وعده‌ها قبل از اینکه چشم و دل خبرنگاری بلرزد و قلم به دست شود، عملی می‌شدند.

...............................

گزارش از علی اکبرزاده

..............................

انتهای پیام/80004/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول