اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از قلعه‌گنج گزارش می‌دهد

عقرب بلای جان دانش‌آموزان مدرسه کپری «میانشهر»

محدثه دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی «مدرسه کپری روستای میانشهر» دچار عقرب‌گزیدگی و روانه مرکز بهداشتی شد.

عقرب بلای جان دانش‌آموزان مدرسه کپری «میانشهر»

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، در این دیار دور افتاده از پایتخت گاهی اتفاق‌های جالبی می‌افتد، خنده‌دار و غم‌انگیز اما تلخی محرومیت همیشه همراه آنها است.

یک ماه نمی‌شود که عقربی دخترک سه ساله را به کام مرگ کشاند و جنجال‌ها به پا کرد و امروز هر بزرگ و کوچکی عقرب ببیند یاد و خاطره فاطمه زنده می‌شود.

خیلی وقت‌ها دیده‌ها نگران همین عقرب‌ها نشسته‌اند، عقرب‌ها از جایی دیگر نیش می‌زنند، صبح محدثه کیف و کوله‌اش را بر می‌دارد و مانند چهار سال گذشته عازم مدرسه می‌شود، مدرسه‌ای که با وجود قول‌ها هنوز چوب خرما است.

می‌رود، اما نگاه مادرش نگران اوست، هر لحظه ممکن است، برایش خبری ناگوار بیاید و امروز انگار بر سفره او خبر می‌رسد.

محدثه می‌آید تا کلاس کپریش را تمیز کند، زیر یک بلوک عقرب کمین کرده است او هم سردش شده است و زیر بلوک خانه گرمی است، آمده است تا نشان دهد این کلاس برای او مسکن امنی است نه برای دانش‌آموز، مدرسه محکمی...

63 دانش‌آموز اینجا با دلهره و ترس درس می‌خوانند و بعد از گذشت یک هفته هنوز وقتی کسی سراغ از میان‌شهر و مدرسه‌اش می‌گیرد با خجالت می‌گویم نه هنوز کپری هستند.

پدر و مادر این همه دانش‌آموز از فردا چگونه با خیال راحت فرزند خود را به مدرسه می‌فرستند که فرستادن آنها به مدرسه یک درد است و نفرستادن آینده‌ای مبهم را ترسیم می‌کند.

اینجا هر ساله دو نفر پزشکی قبول می‌شوند می‌روند، دانشگاه درس بخوانند و پزشک شوند و نیش عقرب‌ها را کج کنند تا دیگر از درد عقرب‌زدگی فاطمه‌ها جان ندهند.

اینجا اگر جشن کپرزدایی گرفته شده است، اما چرا مدرسه کپری وجود دارد.

این است قصه امروز میانشهر...

محدثه دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی مدرسه کپری روستای میانشهر دچار عقرب‌گزیدگی و روانه مرکز بهداشتی شد.

مدیر این مدرسه در تماس تلفنی گفت: بعد از اینکه دانش‌آموزان برای نظافت همین کلاس‌های کپری به داخل آنها می‌روند این دانش‌آموز با برداشت یک بلوک سیمانی دست او دچار عقرب‌گزیدگی و بلافاصله با تماس با 115 قلعه‌گنج به مرکز بهداشتی درمانی محمدآباد اعزام می‌شود.

معلم پایه چهارم که همراه محدثه به مرکز بهداشت آمده بود، گفت: با اورژانس تماس گرفتیم و آنها هم آمدند و محدثه را به پزشک رساندند، بلافاصله سرم و آمپول ضد عقرب گزیدگی به او تزریق شد و در حال حاضر حال او مساعد است.

انتهای پیام/80004/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول