اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

امام رضا (ع) شخصیتی فرامذهبی و فراعصری است

امام جمعه دماوند گفت: امام رضا (ع) شخصیتی فرامذهبی و فراعصری است و در همه دوره‏ها می‏توان از تعالیم ایشان بهره گرفت.

امام رضا (ع) شخصیتی فرامذهبی و فراعصری است

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با اشاره به فرارسیدن سالروز تولد باسعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: آن حضرت در عصر خویش بسیار پرتلألو بودند و پس از شهادتشان، تمامی امامان از امام جواد (ع) تا حضرت مهدی موعود (عج) همگی «ابن الرضا» لقب دارند که حاکی از فراعصری بودن ایشان است.

وی گفت: بزرگان اهل سنت عنایت ویژه‏ای به آن حضرت داشته و دارند و به زیارت ایشان می‏شتابند که حکایت از فرامذهبی بودنشان دارد.

امام جمعه دماوند با اشاره به زمان تاریخی ورود امام هشتم (ع) به نیشابور که فقط 20 هزار نفر قلم به دست «سلسلة الذهب» (سلسله طلایی) آن حضرت را مرقوم کردند، خاطرنشان کرد: این مهم ریشه در احترام مردم به آن حضرت داشت که متن روایتشان نیز حاوی مسائل اساسی توحید و ولایت است.

ولایت اهل بیت (ع) شرط امان از عذاب خداوند است

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) در آنجا و آن روایت تکلیف شیعیان را معلوم کردند که «کلمه لا اله الا الله دژ محکمی است که هر کس وارد آن شود از عذاب الهی در امان است» و شرط آن ولایت اهل بیت (ع) است.

علاءالدینی بیان داشت: شخصیت امام هشتم (ع) مرز اسلام 12 امامی را از غیر آن مشخص می‏کند و بنابراین، هر کس ولایت امام رضا (ع) را پذیرفته، ولایت حضرت قائم (عج) را نیز پذیرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس است که پل رسیدن به حضرت مهدی (عج)، امام رضا (ع) معرفی شده و بر این اساس «ثامن الحجج» لقب گرفته‏اند.

شلمچه قدمگاه امام رضا (ع) در لحظه ورود به ایران است

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و تقارن امسال این ایام با ولادت باسعادت امام رضا (ع)، یادآور شد: رزمندگان اسلام علاقه شدیدی به امام هشتم (ع) داشتند که نمونه بارز آن شهید تیموری است.

وی اضافه کرد: این شهید بزرگوار پس از هر عملیاتی عازم مشهدالرضا (ع) می‏شد و جای تعجب بسیار داشت که پس از شهادت نیز پیکر مطهرش همراه شهدای مشهد به این شهر رفت و سپس به زادگاهش آمل برگردانده شد.

علاءالدینی بیان داشت: این امر نمودار نهایت عشق و ارادت رزمندگان و شهدا به آن امام همام (ع) است.

وی با بیان گلباران منطقه شلمچه در ابتدای نوروز هر سال، تصریح کرد: این منطقه نخستین قدمگاه امام رضا (ع) در لحظه ورود به ایران در زمان عزیمت به مرو بود که به برکت آن قدوم مبارک، حماسه‏های فراوانی در آن منطقه به وقوع پیوسته است.

مرو میزبان امام رضا (ع) در سال‏های حضور در ایران بود

امام جمعه دماوند در ادامه گفت: متأسفانه مردم در ایران اطلاع چندانی از امام رضا (ع) در زمان حضورشان در کشور ندارند و اغلب فکر می‏کنند آن حضرت در مشهد کنونی سکونت داشتند.

وی یادآور شد: محل اصلی اقامت آن حضرت در مرو واقع در ترکمنستان کنونی است که چندی پیش جشنی در همین محل به مناسبت ولادت آن حضرت برپا شد.

علاءالدینی تصریح کرد: این محل جایگاهی است که باید نهاد میراث فرهنگی به صورت جدی در آن ورود پیدا کرده و با همراهی و مساعدت مردم آن را از غربت در آورد.

وی بیان داشت: انجام این مهم روشن‏گری افکار عمومی در زمینه سال‏های واپسین عمر مبارک آن حضرت را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/2568/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول