اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد

دستگیری 57 نفر در آذربایجان غربی به جرم ارتکاب جرایم رایانه‌ای

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در شش ماه نخست سال‌ جاری، 57 نفر در آذربایجان غربی به جرم ارتکاب جرایم رایانه‌ای دستگیر شدند.

دستگیری 57 نفر در آذربایجان غربی به جرم ارتکاب جرایم رایانه‌ای

حسن کوره‌بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شش ماه نخست سال‌ جاری 77 درصد از جرایم رایانه‌ای آذربایجان غربی از سوی پلیس فتا «فرماندهی انتظامی استان» کشف شده است.

وی با اشاره به کشف جرایم رایانه‌ای در شش ماه نخست سال گذشته در آذربایجان غربی تصریح کرد: در این مدت 65 درصد از جرایم رایانه‌ای کشف شد.

کوره‌بلاغی نرم ناجا برای کشف جرایم رایانه‌ای را 65 درصد عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی در این زمینه بالای شاخص ناجا قرار دارد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی افزود: در شش ماه نخست سال‌ جاری، 57 نفر در آذربایجان غربی به سبب ارتکاب جرایم رایانه‌ای دستگیر شدند که از این تعداد 53 نفر مرد و پنج نفر زن بودند.

وی بالاترین جرم رایانه‌ای در سطح کشور را برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی مردم اکثراً به سبب سهل‌انگاری و ناآگاهی مردم صورت می‌گیرد.

کوره‌بلاغی در مورد پیامک‌های جعلی که برنده شدن در انواع قرعه‌کشی‌ها را نوید می‌دهند، هشدار داد و گفت: مردم نباید با اعتماد به این پیامک‌ها اطلاعات حساب شخصی خود را در صفحه‌های فیشینگ طراحی شده وارد کنند.

وی ادامه داد: برخی از افراد پس از انجام اعمال بانکی خود در کافی‌نت‌ها، رمز دوم خود را در رایانه‌های کافی‌نت جا می‌گذارند و اقدام به پاک کردن آن‌ها نمی‌کنند.

کوره‌بلاغی تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم در تلاشیم از وقوع جرایم رایانه‌ای در آذربایجان غربی پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/61010/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول