اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بنیاد مسکن استان اردبیل:

طرح آمارگیری مسکن روستایی اجرا می‌شود / 287 روستا در این آمارگیری مشارکت می‌‌کنند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از آمارگیری مساکن روستایی در استان اردبیل در روزهای آینده خبر داد.

طرح آمارگیری مسکن روستایی اجرا می‌شود / 287 روستا در این آمارگیری مشارکت می‌‌کنند

احمد حاج‌علیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهارداشت: این آمارگیری که برای سومین دوره در یک دهه اخیر انجام می‌شود به مدت یک ماه از 20 مهر ماه تا 20 آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در 10 شهرستان استان اردبیل بیش از 287 روستا در نظر گرفته شده است که از واحدهای مسکونی سرشماری به شکل دقیق و در قالب پرسشنامه‌ها انجام می‌شود.

حاج‌علیزاده افزود: قرار است در این آمارگیری اطلاعات بیش از 5 هزار و 400 واحد مسکونی مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد که امیدواریم نتایج آن در توجه ویژه مساکن روستایی موثر باشد.

این مسئول ادامه داد: در این آمارگیری بیش از 29 نفر به صورت افراد غیر‌اداری و 15 نفر نیز به صورت نیروی سپاهی با هدف پشتیبانی در اجرای این طرح فعالیت کرده و در امر آمارگیری مشارکت جدی خواهند داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از مساکن روستاهای استان اردبیل مقاوم‌سازی و بهسازی شده‌اند و این فعالیت در مابقی روستاها نیز در حال انجام است، گفت: در هشت سال اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای بیش از 62 هزار باب واحد مسکونی و متقاضی بهسازی مسکن در روستاها تشکیل پرونده انجام شده است

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد این پرونده‌ها به بانک‌های عامل داده شده‌اند، عنوان کرد: از این تعداد بیش از 53 هزار پرونده در مرحله عقد قرار‌داد است که از این بین 42 هزار متقاضی موفق به دریافت مرحله سوم تسهیلات و پایان کار شده‌اند.

عضو شورای مسکن استان از پرداخت 57 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در هفت سال اخیر با کارمزد بسیار پایین خبر داد و بیان داشت: به طور میانگین سالانه 100 میلیارد تومان تسهیلات نیز از طریق بانک‌ها به امر بهسازی واحدهای مسکونی پرداخت شده است.

تهیه طرح هادی برای 730 روستا

حاج‌علیزاده یادآور شد: یک هزار و 725 روستا در سطح استان اردبیل داریم که با توجه به اعتبارات سال گذشته طرح هادی 730 روستا تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون 42 هزار و 500 واحد مسکن روستایی مورد بهسازی و تعمیر و تجهیز قرار گرفته‌اند، گفت: اعتبارات امسال هنوز ابلاغ نشده ولی 8 درصد از اعتبارات تملک دارایی استان اردبیل در سال گذشته به حوزه اجرای طرح هادی اختصاص یافته بود.

این مسئول ادامه داد: تاکنون در 340 روستا اجرای طرح هادی انجام شده و امیدواریم در قالب این طرح همچنان به عمران و آبادانی روستا توجه جدی صورت گیرد.

حاج‌علیزاده در خصوص صدور اسناد مالکیت برای مساکن روستایی افزود: صدور سند مالکیت روستایی با همکاری ثبت و اسناد آغاز شد و در قالب آیین‌نامه روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر صدور سند انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از 93 هزار و 700 جلد سند روستایی در 31 شهر استان اردبیل صادر شده است.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت:  بیش از 316 هکتار زمین روستای تملک شده و 16 هکتار اراضی در قالب 400 قطعه به متقاضیان واگذار شده است.

انتهای پیام/62004/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول