اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی سالمند

مراسم تجلیل از سالمندان استان مرکزی برگزار می‌شود

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی از برگزاری مراسم تجلیل از سالمندان استان همزمان با روز جهانی سالمند خبر داد.

مراسم تجلیل از سالمندان استان مرکزی برگزار می‌شود

عباس لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: نهم مهر‌ماه به عنوان روز جهانی سالمند نامگذاری شده است که به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای با هدف تجلیل و تکریم از سالمندان در استان به اجرا در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم راهپیمایی و پیاده‌روی سالمندان، مراسم تجلیل و تکریم از سالمندان، اهدای گل به سالمندان، ایجاد ایستگاه‌های سنجش فشار خون سالمندان، برپایی همایش بهداشت و سلامت سالمندان و ... بخشی از برنامه‌های روز جهانی سالمند در استان مرکزی است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه رشد سالمندی در این استان 8.5 درصد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار و 200 سالمند زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند که از خدمات توانبخشی، پرداخت مستمری، صدور دفترچه و خدمات شبانه‌روزی مراکز سالمندی بهره‌مند می‌شوند.

لطیفی افزود: هم‌اکنون هفت مرکز نگهداری سالمندان در شهرهای مختلف استان فعالیت دارند که از این تعداد پنج مرکز شبانه‌روزی، یک مرکز روزانه و یک مرکز خدمات در منزل است.

وی از اجرای طرح مراقبت خانگی از سالمندان خبر داد و تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در برخی از استان‌های کشور به اجرا درآمده که با توجه به مثبت بودن آن در دستور کار تمام استان‌ها قرار گرفته است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: به منظور اجرای این طرح در نیمه دوم سال جاری اعتبارات مورد نیاز برای نگهداری از 80 سالمند تامین شده است که با تربیت مراقبین به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/87001/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول