اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت:

کهگیلویه و بویراحمد در مواد اولیه صنعتی کاملا وابسته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وابستگی این استان در بسیاری از نیازها، مدیریت این بخش را مشکل کرده است، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در مواد اولیه صنعتی کاملا وابسته است.

کهگیلویه و بویراحمد در مواد اولیه صنعتی کاملا وابسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مدیران مجموعه صنعت، معدن و تجارت شامگاه امروز با استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند تا وی را در جریان آخرین وضعیت این بخش‌ها قرار دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این دیدار با تشریح سیمای صنعت و معدن در این استان اظهار کرد: مشکل اصلی این استان فقر و توسعه‌نیافتگی است که مجموعه صنعت و معدن در شروع کار دولت یازدهم آماده است تا در کنار استاندار جدید برای توسعه و آبادانی این استان تلاش کنند.

داریوش دیودیده گفت: در حوزه صادرات، رشد 60 درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل داشتیم که این موضوع نشان می‌دهد، می‌توان روی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد حساب باز کرد.

* کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از زمینه‌ها وابسته است

وی با بیان اینکه راه توسعه این استان از سرمایه‌گذاری و تولید می‌گذرد، ادامه داد: باید اذعان کرد، مشوق‌های سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد بسیار کم است و باید در این زمینه بیش از گذشته تلاش کنیم.

دیودیده تصریح کرد: این یک واقعیت است که بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف در این استان از سایر استان‌های کشور تأمین می‌شود و این وابستگی موجب مشکلات زیادی شده است.

متولی بازار و صنعت در کهگیلویه و بویراحمد عدم کنترل و نظارت دقیق بر بازار را یکی از آفت‌های وابستگی به سایر استان‌ها برشمرد و افزود:‌ حتی در پوشاک و لوازم‌التحریر نیز به بیرون وابسته هستیم که در چنین شرایطی نمی‌توان به خوبی نبض بازار را به ویژه در بحث قیمت به دست گرفت.

* تولید سالانه 550 متر فرش دست بافت بدر کهگیلویه و بویراحمد

دیودیده یادآور شد: در حوزه فرش که یکی از قابلیت‌های این استان است، در سال گذشته 250 متر فرش با مدیریت و نظارت شرکت و حدود 300 متر نیز به صورت پراکنده در نقاط مختلف این استان بافته و تولید شده است.

وی ساماندهی تولید فرش در نقاط مختلف این استان را از برنامه‌های مهم حوزه صنعت و معدن برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در صنعت فرش این استان، 2 هزار نفر آماده فعالیت هستند که از این تعداد حدود 400 نفر به صورت فعال، مشغول بافتن فرش بوده و هزار و 200 نفر از آن‌ها نیز بیمه شدند.

دیودیده خاطرنشان کرد: در این استان 19 شهرک صنعتی وجود دارد که البته در برخی از آن‌ها هنوز صنعتی مستقر نشده است.

وی با بیان اینکه در موضوع نهاده‌های دامی وضعیت مناسبی داریم، گفت: مشکل چند روز گذشته قیمت نهاده‌های دامی در این استان برطرف شده و این نهاده‌ها به همان قیمت قبلی به تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/82005/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول