اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان آتش‌نشانی رودسر خبر داد

انجام 202 عملیات آتش‌نشانی در رودسر

مدیر سازمان آتش‌نشانی رودسر از انجام 202 عملیات آتش‌نشانی این نهاد در سال جاری خبر داد.

انجام 202 عملیات آتش‌نشانی در رودسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمد روزمه بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان این شهرستان در محل ایستگاه آتش‌نشانی رودسر، اظهار کرد: امسال تاکنون 202 عملیات توسط نیروهای آتش‌نشان این شهر انجام شد.

وی، با تصریح بر اینکه 67 مورد از عملیات امداد و نجات و بقیه اطفای حریق بود، افزود: 44 مورد از این عملیات‌ها در روستاها انجام شد.

این مسئول، با اشاره به اینکه در سال گذشته 324 مورد عملیات آتش‌نشانی صورت گرفت، یادآور شد: 64 مورد از عملیات امداد و نجات بود و 76 مورد از عملیات‌ها در روستاهای بخش مرکزی 67 روستا انجام گرفت.

وی، متذکر شد: رعایت نکات ایمنی و اصول پیشگیری برای جلوگیری از حوادث موثر است و در صورت بروز هر گونه حادثه در لحظات اولیه با شماره 125 یا 2222 تماس گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رودسر نیز در مراسم مذکور با تجلیل از تلاش‌های آتش‌نشانان، گفت: آتش‌نشانان در کمک به آسیب‌دیدگان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و با ایثارگری و فداکاری جان خود را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند.

اسماعیل صفری، با اشاره به 160 ساله شدن آتش‌نشانی در کشور، افزود: آتش‌نشانان با ایجاد مصونیت، امنیت اجتماعی و فردی هموطنان در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی تلاش می‌کنند.

وی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کار آتش‌نشانان، لازم است حمایت‌های بیشتری در راستای ایجاد امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی صورت گیرد.

سرپرست شهرداری رودسر نیز در مراسم مذکور با اشاره به هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی، اظهار کرد: این روز بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش دیگران می‌گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنیم.

یدالله مقصودی، آتش‌نشانان پرتلاش را به فرشتگان نجات تشبیه کرد و افزود: این انسان‌های فداکار و ایثارگر، با تلاش شبانه‌روزی خود بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به دل حادثه می‌روند تا جان انسانی را نجات دهند و در این راه جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی، یکی از اهداف آتش‌نشانان را تامین ایمنی و مصونیت انسان‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی دانست و یادآور شد: از آنجا که نمی‌توان به ایمنی به صورت 100 درصد دست یافت کارشناسان معمولاً از اصطلاحاتی مانند «ارتقا و ایمنی» و «سطح پیشرفت ایمنی» استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/84002/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول