اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه:

روحانیون در ورزش پیشتاز باشند

معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امام علی (ع) بالاترین نعمت را سلامتی می‌داند، گفت: روحانیون باید درتمام مسائل دینی پیشتاز باشند که یکی از این موارد ورزش و سلامتی جسم است.

روحانیون در ورزش پیشتاز باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار در مراسم افتتاحیه سالن ورزشی انتظار ویژه طلاب اظهار کرد: ورزش یکی از اموری است که در حوزه‌های علمیه مورد غفلت قرار گرفته بود اما در دو سال اخیر فرهنگ ورزش در حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از ضرورت‌های روحانیون وارد شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌ها به ثمر نشسته و امروز در سراسر کشور شاهد رواج این امر دینی در بین حوزویان هستیم و این مجموعه یکی از مصادیقی است که در این زمینه شکل گرفته است.

معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه با اشاره به آسیب‌هایی که در امر ورزش در حوزه وجود دارد گفت: در عین اینکه امروز ورزش یک ضرورت است باید مواظب آسیب‌ها باشیم تا بحث ورزش تبدیل به یک ضد ارزش نشود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی حوزه علمیه آموزش متون دینی و تهذیب است، گفت: نباید فضایی به وجود بیاید که ورزش، درس و بحث‌ها و مسائل علمی را تحت‌الشعاع قرار دهد .

ملک‌دار با اشاره به اینکه نباید همه رشته‌های ورزشی وارد حوزه شوند، گفت: باید مراقب باشیم که رشته‌های ورزشی مناسب حوزه را پیدا کنیم.

معاون امور طلاب حوزه‌های علمیه افزود: در حوزه صلاح نیست که همه رشته‌ها وارد شوند بلکه رشته‌های ورزشی باید با شأن روحانیت سازگار باشند و در این زمینه باید به نوع لباس‌ها هم توجه ویژه‌ای داشت.

وی گفت: یکی از آسیب‌های مهم ورزش همین است که هر ورزشی به هر نحوی در صدا و سیما پخش می‌شود؛ لازم است در این زمینه در صدا و سیما تجدید نظر شود.

انتهای پیام/2258/ط20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول