اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد

تلاش برای جلوگیری از ورود بی‌رویه پرونده‌ها به دادگستری یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد خواستار تلاش جدی برای جلوگیری از ورود بی‌رویه پرونده‌ها به دادگستری یزد شد.

تلاش برای جلوگیری از ورود بی‌رویه پرونده‌ها به دادگستری یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری، پیش از ظهر امروز در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان یزد، تلاش کارکنان به ویژه قضات دستگاه قضایی را ستود و اظهار داشت: یزد یکی از سالم‌ترین دادگستری‌های کشور را دارد و قضات و کارکنان دادگستری یزد در سلامت کامل اداری به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی استان یزد بیان کرد: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از رویکردهای اصلی دادگستری استان یزد است و همه کارکنان و قضات باید در راستای تحقق این مهم تلاش کنند.

حیدری از قضات خواست، تا حد ممکن از صدور حکم زندان برای افرادی که واقعا مستحق زندان نیستند، جلوگیری کنند و از حکم‌های جایگزین استفاده کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: با مجرمانی که مرتکب جرائمی نظیر سرقت و قاچاق موادمخدر می‌شوند، بدون کوچک‌ترین اغماضی برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین خاطرنشان کرد: قضات باید با رعایت صلاحیت شوراهای حل اختلاف در پرونده‌ها، اینگونه پرونده‌ها را برای رسیدگی به شوراها ارسال کنند تا از ورود بی‌رویه پرونده به دادگستری جلوگیری شود.

وی همچنین با تاکید بر حفظ تعامل دادگستری یزد با دستگاه‌هایی که به طور مستقیم با حفظ بیت‌المال در ارتباط هستند، بیان کرد: دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی و ... نیازمند همراهی و همکاری دستگاه قضایی هستند.

حیدری بیان کرد: جلوگیری از زمین‌خواری از اهدافی است که این دستگاه‌ها دنبال می‌کند و دادگستری یزد نیز باید در این مسیر همراهی کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری هیچ مورد جدی در مورد تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در استان یزد گزارش نشده است، افزود: تصمیم‌های اتخاذ شده در جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و دولتی باید در راستای حل مشکلات مردم و برخورد با عاملان زمین‌خواری باشد که در این صورت به طور قطع همراهی دادگستری استان یزد انجام می‌شود.

حیدری با اشاره به پرونده‌های زمین‌خواری در استان یزد اظهار داشت: در بیشتر این پرونده‌ها پس از بررسی، حکم رفع تصرف از این اراضی صادر شده و مجازات نیز برای عاملان تصرف در نظر گرفته شده است.

وی همچنین یادآور شد: برخی از پرونده‌های زمین‌خواری نیز در حال رسیدگی است و احکام قانونی برای آنها صادر می‌شود.

حیدری تاکید کرد: زمین‌هایی که احتمال تصرف آن توسط زمین‌خواران وجود دارد، باید به طور مستمر توسط اکیپ گشت ادارات متولی اراضی ملی و دولتی سرکشی شوند.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول