اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری تربت حیدریه خبر داد

ورود 35 هزار فقره پرونده به حوزه قضایی تربت حیدریه

رئیس دادگستری تربت حیدریه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 35 هزار فقره پرونده وارد حوزه قضایی این شهرستان شده است.

ورود 35 هزار فقره پرونده به حوزه قضایی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمد ابراهیم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر مشکلاتی همچون تعارض قوانین، وجود آسیب‌های اجتماعی همچون بیکاری و عدم اشتغال جوانان، مشکلات ازدواج و حاکم شدن فرهنگ‌های غلط در جامعه و مسائل اقتصادی باعث ایجاد فضاهای مناسب برای ارتکاب جرایمی همچون اعتیاد به مواد مخدر، سرقت و اختلافات خانوادگی شده است.

وی افزود: این امور با تشکیل پرونده قضایی مرتفع نمی‌شود ضمن اینکه مجازات حبس و شلاق در برخی موارد پاسخگو نیست و کسی که به زندان برود اعتبار و وجهه اجتماعی خود را از دست می‌دهد و به سختی هدایت می‌شود.

ابراهیم‌زاده اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 35 هزار و 446 فقره پرونده به حوزه قضایی وارد شده که 34 هزار و 676 فقره آن مختومه شده است.

به گفته وی، در سال جاری 35 هزار و 217 فقره پرونده وارد که 35 هزار فقره آن مختومه شده است؛ یعنی اگر جمعیت شهرستان 215 هزار نفر است از هر 6 نفر یک نفر به دادگاه مراجعه داشته که این آمار چندان مناسب نیست؛ هرچند حوزه قضایی توانسته به میزان پرونده وارده، پرونده مختومه کند.

وی بیان داشت: درسال 1390 در اداره ثبت اسناد چهار هزار و 857 فقره سند تک‌برگ، 587 فقره سند افرازی، چهار هزار و 947 سند ازدواج، 714 فقره سند طلاق و 162 فقره شرکت به ثبت رسیده است.

ابراهیم‌زاده افزود: همچنین در سال 1391 حدود پنج هزار و 865 فقره سند تک‌برگ، 824  فقره تفکیکی و افراز، 4 هزار و 651 فقره سند ازدواج، 820 فقره ثبت طلاق و 182 مورد نیز شرکت به ثبت رسیده است.

ابراهیم‌زاده تعداد پرونده‌های قاچاق را 127 فقره عنوان کرد که 20 فقره مختومه و 26 پرونده نیابتی رسیدگی شده است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول