اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اسدآباد خبر داد

نیاز به 250 میلیون تومان برای تکمیل ایستگاه دوم آتش‌نشانی اسدآباد

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اسدآباد گفت: ایستگاه دوم آتش‌نشانی اسدآباد با صرف 100 میلیون تومان اعتبار، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل آن 250 میلیون تومان نیاز است.

نیاز به 250 میلیون تومان برای تکمیل ایستگاه دوم آتش‌نشانی اسدآباد

جعفر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت ایستگاه دوم آتش‌نشانی اسدآباد در سال 84 آغاز شده است، اظهار داشت: برای ساخت این ایستگاه آتش‌نشانی 100 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 50 درصد ایستگاه آتش‌نشانی دوم، افزود: این ایستگاه به 250 میلیون تومان اعتبار دارد که نگاه ویژه مسئولان شهرستان را می‌طلبد.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسدآباد با اشاره به اینکه ایستگاه فعلی آتش‌نشانی اسدآباد با چهار دستگاه آتش‌نشانی و 16 نفر پرسنل در حال خدمات‌رسانی به مردم است، گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان اسدآباد می‌طلبد که ایستگاه دوم راه‌اندازی شود.

وی از آموزش 30 مورد امداد و نجات و اطفاء حریق به ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، و ارگان‌های مختلف انجام شده است، افزود: بیش از 20 مورد عملیات امدادی در سطح شهرستان اسدآباد در دو بخش، 99 روستای تابعه و گردنه‌های اسدآباد به همدان، اسدآباد به داش‌بلاغ انجام داده‌ایم.

رضایی اضافه کرد: عملیات اطفاء حریق در 37 مورد شهری، 42 مورد روستایی و 40 مورد برون‌شهری از فعالیت‌های پنج ماهه نخست امسال است.

وی از اطفاء حریق در سطح اراضی تعداد 42 روستا در شهرستان خبر داد و گفت: به علت بی‌احتیاطی برخی از رهگذران آتش‌سوزهای گسترده‌ای در سطح اراضی رخ می‌دهد که این اداره در آماده‌باش کامل نسبت به اطفاء حریق اقدام کرده است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه برای اجرای عملیات اطفاء حریق در برخی روستاها نیاز به نصب دستگاه شیرهیدرانت هستیم، خاطرنشان کرد: وجود این دستگاه موجب می‌شود که در عملیات مجدد از آن روستاها ماشین‌آلات آبگیری کنند.

وی نصب تابلوهای سیمانی یا فلزی هشداردهنده به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در ابتدای گردنه، وجود خودروی امداد و نجات با تجهیزات کامل امدادی اسدآباد را یک امر ضروری خواند.

رضایی اضافه کرد: با توجه به این اینکه اسدآباد در مسیر بزرگراه کربلا قرار دارد و عبور کامیون‌های تانکری حامل مواد سوختی و صنعتی و عدم آشنایی آنان از این مسیر باعث شده همواره شاهد تصادفات آتش‌سوزی سنگین باشیم، می‌طلبد تابلوهای سیمانی یا فلزی هشداردهنده به انواع زبان‌های خارجی نصب کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ساختمان‌های چندطبقه و بلند باید مجهز به لوله‌های خشک و سیستم فایرباکس باشند، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر برای صدور مجوزهای ساخت و ساز بر نصب این سیستم و تأکید آئین‌نامه‌های این اداره را اجرا  کنند.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول