اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان کردستان خبر داد

وقوع 24 فقره تصادف منجر به فوت در کردستان/ توقیف 860 خودرو در سال جاری

رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 24 فقره تصادف منجر به فوت در استان اتفاق افتاده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.

وقوع 24 فقره تصادف منجر به فوت در کردستان/ توقیف 860 خودرو در سال جاری

سیدعارف قادرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان این که کردستان برای هشتمین سال متوالی با کاهش تصادفات فوتی و جرحی درون‌شهری مواجه است اظهار کرد: این اتفاق خوشایند با همکاری مردم و فرهنگ‌سازی در این خصوص تحقق یافته است.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان این که شیب نزولی در تلفات رانندگی درون‌شهری با همکاری تمام نهادها و ادارات انجام شده است خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده، همکاری رانندگان و مردم نیز نقش مهمی در کاهش تصادفات درون‌شهری در این استان داشته است.

وی تصریح کرد: تمرکززدایی در شهر سنندج به خصوص شهرک بهاران که دو پنجم جمعیت این شهر را در خود جای داده، ضروری است.

رئیس پلیس راهور  استان کردستان در خصوص این که حفظ وضع موجود در تلفات رانندگی درون‌شهری استان مناسب بوده است اظهار کرد: آمار 107 نفر فوتی ناشی از تصادفات سال 85 به 51 مورد در سال 91 کاهش یافت.

قادر زاده گفت: ساماندهی ترافیک در سطح خیابان‌ها نیازمند تدوین طرح جامع ترافیکی است که در صورت اجرای این طرح می‌توان از ایجاد ترافیک سنگین و تسهیل در عبور و مرور موثر بود.

رئیس پلیس راهور کردستان در خصوص این که ‌در شش ماهه نخست سال‌جاری 173 گواهینامه با نمره منفی بالا توقیف و ضبط شده است اظهار کرد: در این راستا 60 فقره گواهینامه رانندگان به علت استفاده از مشروبات الکلی، مواد مخدر و روان‌گردان در استان ضبط شده است.

به گفته قادرزاده، 860 خودرو به دلیل بدهی جریمه بالای یک میلیون تومانی توقیف شده است.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: در این استان تصادفات منجر به جرح 4درصد نسبت به مدت مشابه 6 ماه اول سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس راهور کردستان با اشاره  به آموزش بخش‌های خصوصی مختلف و کارمندان سایر سازمان‌های استان که در سال گذشته 38 هزار و 511 نفر اقدامات لازم را در زمینه کاهش تصادفات آموزش داده شده‌اند اظهار کرد: با توجه به این اقدامات در شش ماهه نخست سال جاری به 45 هزار و 928 نفر دانش آموز برای کاهش تصادفات آموزش‌های مختلف ارائه شده است.

قادرزاده یکی از اساسی‌ترین مشکلات حوزه ترافیک به ویژه شهر سنندج را عدم جاده، نبود کمربندی و پارگینک طبقاتی، پل‌های هوایی نامناسب و خیابان‌های قدیمی که سبب افزایش ترافیکی و تصادف شده است عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: هسته مرکزی شهر سنندج حداقل به سه پارکینگ طبقاتی نیاز دارد که اگر در زمان کمتری مشکل پارکینگ حل نشود با توجه به این که مرکز خدماتی، اداری و بازار در هسته مرکزی شهر قرار دارند تردد امکان‌پذیر نیست.

قادرزاده تصریح کرد: در حال حاضر حتی یک متر کمربندی در استان وجود ندارد و این امر موجب افزایش تصادفات منجر به فوت در شهرستان های  کامیاران، سقز، دیواندره و این شهر شده است.

رئیس پلیس راهور کردستان با اشاره به این که در سطح استان مراکز آموزش راهنمایی و رانندگی پایه سوم وجود دارد خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده آموزش پایه اول و دوم در حال راه‌اندازی است البته آموزشگاه‌های شهر سنندج، مریوان، بانه قروه گواهینامه پایه دوم ارائه آموزش می‌دهند اما آزمون عملی آن در مرکز سنندج برگزار می‌شود.

وی آموزشگاه‌های راهنمایی و رانندگی استان را از سالم‌ترین مراکز آموزشی در سطح کشور عنوان کرد.

رئیس پلیس راهور کردستان در پایان اظهار کرد: هرچه تعامل و همکاری مردم با پلیس بیشتر باشد قطعاً آرامش و امنیت در سطح جامعه افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/79016/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول