اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه مرحله

کتابخوانان قزوینی محیط زیست خود را پاکسازی کردند

کتابخوانان شهر قزوین در سه مرحله محیط زیست خود را پاکسازی کردند.

کتابخوانان قزوینی محیط زیست خود را پاکسازی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اردوی پاکسازی محیط زیست به همت کتابخانه مشارکتی اندیشه شهر قزوین در سه مرحله در شهرهای ماسوله، لاهیجان و امام‌زاده  ابراهیم(ع) برگزار شد.

در این اقدام 150 نفر از اعضای فعال کتابخانه عمومی مشارکتی اندیشه قزوین با شرکت در این تورهای گردشگری هرچه بیشتر با محیط زیست، آداب و رسوم و فرهنگ مردم شهرهای لاهیجان و ماسوله آشنا شده و اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز را فرا گرفتند.

با توجه به اینکه هدف اصلی از برگزاری این تور آموزش نحوه پاکسازی محیط زیست از آلودگی‌ها و بیان روش‌های حفظ و نگهداری از محیط زیست بود؛ کتاب‌های مفید در این زمینه به افراد شرکت‌کننده معرفی شد.

مسابقاتی نیز از کتاب‌های محیط زیست بین شرکت‌کنندگان برگزار و همچنین شبکه‌های خدمات‌رسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کتابخوانان معرفی شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این خصوص گفت: استفاده مناسب و درست از محیط زیست باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

محمدرضا مولایی ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار حائز اهمیتی دارند و نویسندگان با قلم زدن در این حوزه باید فرهنگ بهره‌برداری درست از محیط زیست را در جامعه نهادینه کنند.

وی عنوان کرد: در این راستا اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با برگزاری این تورها سعی در ارائه آموزش‌های نحوه پاکسازی محیط زیست از آلودگی‌ها و بیان روش‌های حفظ و نگهداری از محیط زیست داشت.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به کتاب‌های حوزه محیط زیست بیان کرد: در این حوزه کتاب‌های بسیاری نوشته شده است که برپایی مسابقات کتابخوانی در حوزه محیط زیست می‌تواند تأثیر بسزایی در بالا بردن آگاهی مردم داشته باشد.

گفتنی است، در پایان این تورهای گردشگری جوایزی به شرکت‌کنندگان و برگزیدگان مسابقات فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی و ورزشی استان قزوین اهدا شد.

انتهای پیام/77003/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول