اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه مطرح کرد

جای خالی سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط زیست کهگیلویه

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت محیط زیست گفت: جای خالی سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط زیست کهگیلویه احساس می‌شود.

جای خالی سازمان‌های مردم‌نهاد برای حفظ محیط زیست کهگیلویه

سیدقدرت علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به پاره‌ای از وظایف محیط زیست اظهار  داشت: حفاظت از اکوسیستم طبیعی کشور و ترمیم اثرات سوء در محیط زیست از مهم‌ترین وظایف این نهاد است.

رئیس محیط زیست کهگیلویه اضافه کرد: پیشگیری و ممانعت از تخریب و آلودگی محیط زیست نیز از مهم‌ترین برنامه‌های ادارات محیط زیست محسوب می‌شود.

وی با بیان این نکته که در خیلی از موارد مردم کار  محیط زیست را تنها در محدوده مناطق حفاظت شده می‌بینند، تصریح کرد: این مسئله نیز دلایل مختلف دارد که وجود مناطق حفاظت شده در نقاط مختلف استان و تلاش محیط‌بانان برای حفظ این میراث طبیعی و مسائلی که در پی آن در متن جامعه به وجود می‌آید دلیل ایجاد این ذهنیت است.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های زیست محیطی و طبیعی متعددی که در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با افزایش تعداد گردشگران و  اماکن گردشگری استان آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از پسماند زباله‌های روز به  روز در حال افزایش است و  در کمال تاسف خیلی از اماکن طبیعی استان به جایگاهی برای دفن زباله گردشگران تبدیل شده است.

علی‌پور فرهنگ‌سازی در زمینه حفاظت از محیط زیست را بهترین عامل در جلوگیری از تخریب منابع ملی و محیط زیست دانست و افزود: تا مادامی که همه ما خود و اعضای خانواده را موظف به انجام این کار نکنیم کاری از پیش نمی‌بریم.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه با بیان اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط زیست بیان داشت: تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های دوستدار محیط زیست می‌تواند گامی موثر در زمینه اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست باشد.

این مسئول در اداره محیط زیست کهگیلویه  با تقدیر از برخی از گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد که در برخی نقاط استان مبادرت به جمع‌آوری زباله‌ها از سطح مناطق گردشگری و طبیعت استان می‌کنند، عنوان کرد: کارهای این‌چنینی نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی و سوق دادن جامعه به سمت نگهداری و حفاظت از محیط زیست دارد.

علی‌پور از خانواده‌ها خواست تا با پاکیزگی و حفاظت از محیط  زیست مشوق فرزندان خود در این زمینه باشند و ادامه داد: بدون شک اگر والدین خود را موظف به  حفاظت و نگهداری محیط زیست بدانند این مسئله به عنوان یک فرهنگ به نسل‌های بعد منتقل می‌شود و خود به خود بسیاری از مشکلات در این ارتباط از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول